مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، افزایش مشارکت اجتماعی را مورد هدف قرار داده است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزایش مشارکت اجتماعی و ارتقای عدالت تربیتی را از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، افزایش مشارکت اجتماعی را مورد هدف قرار داده است

علی مطهری در جلسه هماهنگی فعالیت ها و برنامه های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به لزوم بررسی دقیق فلسفه شکل گیری این قرارگاه اشاره کرد و گفت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و باکیفیت و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی و دولتی، مردمی و خیریه و غیردولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف شکل‌گیری این قرارگاه هستند، بر این اساس باید فلسفه وجودی تشکیل این قرارگاه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا اجرای آن به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

مطهری گفت: فلسفه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی بدون پشتوانه مردمی نه مشروعیت دارد و نه قابلیت دارد. هشت سال دفاع مقدس به پشتوانه و مشارکت مردمی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در وزارت آموزش و پرورش به ریاست مقام عالی وزارت شکل گرفته است، در استان ها هم قرارگاه های جهادی شکل گرفته است که ۲۱ مورد عضو این قرارگاه هستند.

وی هدف اصلی تربیت را رسیدن به نقطه عالی کمال دانست و با بیان اینکه این مهم محقق نمی‌شود مگر با پرورش استعدادهای معنوی، خاطرنشان کرد: هر انسانی با هر درجه و مرتبه از استعدادهای معنوی باز هم نیاز به تربیت دارد و تصور اینکه تربیت پایان پذیر است، یک باور غلط است، بنابراین هدف از تربیت به فعلیت درآوردن استعدادها و توانایی بالقوه است که باید همواره ادامه‌دار باشد.

با معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، حسین عباس‌زاده با حفظ سمت به عنوان «دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان آذربایجان غربی» منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار