همایش استانی و محوری گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تجلیل از مربیان و معاونین حوزه پرورشی خراسان شمالی؛

جهاد تبیین، ضرورت کار مربیان پرورشی است

بجنورد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همایش تجلیل از مربیان و معاونین حوزه پرورشی در کانون باهنر، به نقش مربیان پرورشی در تحقق اهداف آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت جهاد تبیین، ضرورت کار مربیان پرورشی است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین، ضرورت کار مربیان پرورشی است

ابوالقاسم اکبری، به مناسبت هفته تربیتی در جمع فرهنگیان، عنوان کرد: در حوزه جهاد تبیین، با عنایت خداوند متعال و با حضور فعال مربیان پرورشی، دبیران، مدیران و سایر دستگاههای مختلف موفق و سربلند شدیم.

اکبری افزود: معلم و مربی، محوری ترین عنصر پیشرفت نظام تعلیم و تربیت هستند که با تربیت دانش آموزان انقلابی، متعهد و متخصص ، آموزش نیز بدنبال خواهد آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: سرمایه های عظیم نظام تعلیم و تربیت، مربیان پرورشی هستند که در مسیر درست تربیتی و در کوران آسیب های اجتماعی امروزه؛ نقش بسزایی خواهند داشت، لذا؛ تقویت ایمان دانش آموزان، سپر عظیمی در برابر هجمه های دشمن خواهد بود.

اکبری در ادامه افزود: وظیفه مربیان تربیتی، یادآوری دستاورد های انقلاب است در جمهوری اسلامی توفیقات بی شماری کسب کردیم، با مقایسه چند دهه در ذهن دانش آموزان، آگاهی دانش آموزان را بالا ببریم.

وی با تاکید بر برنامه های پرورشی، فرهنگی و اعتقادی اظهار کرد: نگاه دین اسلام و نگاه فرهنگی را ترویج دهید و قدرت فرهنگی را پرورش دهید و ما باید مربیان تربیتی و پرورشی، طلایه داران این حوزه باشیم و بتوانیم این حوزه را قوی و بدون مشکل هدایت کنیم.

در ادامه، مدیر آموزش و پرورش بجنورد، بیان کرد: معاونین پرورشی نقش محوری و کلیدی در مدارس دارند و به دانش آموزان قوت قلب و انرژی منتقل می کنند.

موسی علی نیا تصریح کرد: مطابق سند تحول بنیادین، فعالیت مربیان پرورشی بر اساس ساحت های شش گانه بسیار ویژه و مهم بوده و در این راستا، آموزش در کنار پرورش، تحقق می یابد و امیدواریم با همت والای مربیان پرورشی، فرزندانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

محمد عقیقی معاون پرورشی خراسان شمالی در همایش تجلیل از مربیان و معاونین حوزه پرورشی با اشاره به ایام و مناسبت ها، گفت: نهاد تربیتی با روحیه جهادی و انقلابی به فرمان امام خمینی( ره) تاسیس شد و این نهاد در دل آموزش و پرورش است و با نیروی انسانی و پشتیبانی قوی به رشد کرده است .

عقیقی، با اشاره به نتایج تربیتی انقلاب، افزود: در دهه اول انقلاب بیش از 100 هزار داوطلب بسیجی و دانش آموز و معلم از میز ثبت نام مربیان پرورشی، به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و ثمره آن 36 هزار لاله پرپر شده شهدای دانش آموز و 4 هزار و 600 معلم در سراسرکشور و 4مربی پرورشی در استان داریم.

معاون پرورشی خراسان شمالی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری « آموزش بدون پرورش راه به جایی نخواهد برد»، خاطر‌نشان کرد: علم به تنهایی مضر است و بنیان تعلیم و تربیت بر اساس محبت است و بیشترین توقع در مدارس از مربیان پرورشی است.

رییس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن تبریک و تقدیر از تمامی مربیان و معاونین آموزشی گفت: اولویت اصلی ما در نهاد تربیتی آموزش و پرورش این است در که بر اساس الگوهای شایسته اسلامی، دانش آموزانی با تربیت اسلامی پرورش دهیم و این امر با اهمیت دادن به تمام کسانی است که تلاش میکنند تا دانش آموزان موفق و همچنین افرادی موفق در جامعه داشته باشیم.

غلامرضا امین زاده عنوان کرد: افتخار پیدا کردیم در این همایش، از9 نفر معاون پرورشی شهرستان و 4 نفر کارشناس و کارشناس مسئول ادارات شهرستان ها و 3 نفر سرگروه برتر فعالیت های پرورشی و 2نفر انجمن اولیا برتر استان و8 نفر از روسای سازمان دانش آموزی شهرستانها و همچنین 35 نفراز مربیان و معاونین برتر استانی تجلیل به عمل آوریم.

امین زاده افزود: از ۴٠ نفر از دانش‌آموزان که درجایگاه های تربیتی مختلف موفق به کسب رتبه شده بودند تجلیل شد.

گفتنی است در این همایش برنامه هایی از جمله؛ قرائت شعر با موضوع حجاب و تربیت، اجرای مراسم حاملان قرآن پسران پیشتاز سازمان دانش آموزی، اجرای سرود مشترک دانش آموزان استثنایی و اجرای سرود مشترک دانش آموزان آموزشگاه دخترانه 13 آبان، رو نمایی از4کتاب همکاران آزاده مجردی و معصومه محمد آبادی و دانش آموز آریانا السادات هاشمی، اجرای دوتار نوازی از برترین ها موسی قادری و حسن شریفیان و ضرب زورخانه ایی مجتبی ابوترابی و همچنین رو‌نمایی از طراحی چهره شهید رجایی و باهنر توسط دو دانش آموز برتر کشور انجام گرفت و در حاشیه همایش نمایشگاهی از آثار دانش آموزان و همکاران فرهنگی اجرا شد.

شایان ذکر است، در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین احمدی فر مدیر اقامه نماز استان، محمدعقیقی معاون پرورشی و فرهنگی استان، حسین کنعانی رئیس سازمان دانش آموزی استان، دلاور آوازه معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان، علی مختار نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، مسئولین بسیج و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در این همایش حضور داشتند.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار