راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس ضروری است

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت مربیان مدارس زمینه راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی با هدف تقویت حس مسئولیت پذیری و مطالبه گری دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس ضروری است

محمود حقدوست صبح امروز در همایش طلایه داران تربیت اسلامی، اظهار کرد: امنیت، آرامش، اقتدار، استقلال و آزادی کشور مرهون مجاهدت‌های شهدا است.

وی با بیان اینکه اهمیت مقوله تربیت بر کسی پوشیده نیست، افرود: برنامه‌های پرورشی و فرهنگی استان بر اساس سه منشور قرآن، عترت و نماز، تدوین، طراحی و اجرا می‌شود.

حقدوست با اشاره به اینکه تقویت بنیه اعتقادی دینی از ماموریت‌های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر می باشد،ادامه داد: امسال جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در سطح کشوری با حضور رهبر معظم انقلاب و در استان نیز با حصور نماینده ولی فقیه برگزار شد که این مراسمات معنوی، خاری در چشم دشمنان جمهوری اسلامی بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: اردو راهیان نور با همکاری سپاه امام صادق(ع) و اعزام بالغ بر ۷ هزار دانش آموز دختر و پسر انجام شد که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارهای فرهنگی آموزش و پرورش استان محسوب می‌شود که در این حرکت عظیم، از لحاظ کمیت و کیفیت از استان‌های پیشرو بودیم.

موحدی گفت : خط ۱۵۷۰به عنوان تلفن اورژانس اجتماعی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها است که این خط از ساعت ۸ تا ۱۴ و عصر نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در تمامی طول سال به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان می‌دهد.

حقدوست از کسب ۱۷ رتبه در جشنواره معلمان هنرمند، ۶ رتبه دانش آموزی در بیست و دومین کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری، ۴۱ رتبه در جشنواره فردا، ۲ رتبه در جشنواره معلمان مولف و پنج رتبه در جشنواره ملی ایده‌های برتر خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز برتر مسابقات فرهنگی، هنری استان نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری همایش پسران حاج قاسم برای ۸۰۰ دانش آموز خبر داد و افزود: کنگره شهدای فرهنگی، دانش آموز و امور تربیتی و تجلیل و تکریم از خانواده شهدا برگزار شد که برکات ارزشمندی برای ما داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی بازدید‌های استانی مبنای ما بر این است حداقل یک خانواده شهدا تجلیل صورت بگیرد، گفت: در سال جاری تعدادی از فرهنگیان به در مشهد مقدس اعزام شدند که در تلاش هستیم در تابستان نیز بخشی از فرهنگیان اعزام شوند.

حقدوست از استقرار ۴ دبیرخانه کشوری در استان خبر داد و عنوان کرد: دبیرخانه‌های ملی امر به معروف و نهی از منکر، الگوهای برتر درس تفکر و سبک زندگی، کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این استان در حال فعالیت و برنامه ریزی برای ۳۲ استان کشور می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال جاری توانستیم در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مقام اول کشوری را کسب کنیم که حاصل تلاش‌ مربیان عرصه تعلیم و تربیت است.

وی از جذب ۱۰ هزار دانش آموز برای سواد قرآنی و شناسایی ۹۶۵ استعداد قرآنی خبر داد و بیان کرد: بالغ بر ۷۰۰ طلبه در طرح امین برای ارائه خدمات مطلوب در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند.

حقدوست اضافه کرد: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی برای سومین سال متوالی برگزار می شود و برای سال آینده نیز طرح مربی تراز انقلاب اسلامی با پیوست علمی در راستای سند تحول بنیادین اجرا می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : کسب رتبه اول کشوری در درس تفکر و سبک زندگی و تالیف کتب افق اندیشه و رهاورد سفر نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی استان می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار