ترویج فرهنگ انفاق در سنین پایین و کمک به برقرارى عدالت اجتماعى هدف برگزاری جشن نیکوکاری است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ترویج فرهنگ انفاق در سنین پایین و کمک به برقرارى عدالت اجتماعى را هدف برگزاری جشن نیکوکاری دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۳۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ انفاق در سنین پایین و کمک به برقرارى عدالت اجتماعى هدف برگزاری جشن نیکوکاری است

منصور جوادی با اشاره به اهداف جشن نیکوکارى اظهار کرد: جشن نیکوکاری فعالیت مبارکی است که همه ساله در نیمه دوم اسفندماه در آستانه سال نو با هدف نهادینه کردن سنت احسان و نیکوکاری، تقویت روحیه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و تامین بخشی از احتیاجات دانش آموزان نیازمند در سطح مدارس اجرا می شود.

وی در آیین نمادین استانی جش نیکوکاری به موضوع بخشش و انفاق اشاره کرد و گفت: موضوع جشن نیکوکارى به منظور تحقق و ترویج انفاق و نوع دوستى به عنوان یکى از فضیلت هاى تشکل دانش آموزى پیشتازان و ضرورت مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجهه با نیازهاى فورى و عمومى جامعه که در بند ٨ سند تحول بنیادین نیز مورد اشاره قرار گرفته است، هر سال در مدارس برگزار مى شود.

جوادی به اهداف برگزارى این مهم نیز اشاره کرد و گفت: کمک به دانش آموزان نیازمند در تأمین مایحتاج، کمک به رفع فقر و محرومیت و نهادینه سازى آن در بین دانش آموزان، پیشگیرى و کاهش آسیب هاى اجتماعى، ترویج فرهنگ انفاق در سنین پایین و کمک به برقرارى عدالت اجتماعى از جمله اهداف برگزارى جشن نیکوکارى است.

وی افزود: انسان ها داراى عاطفه و حس مسالمت آمیز هستند، باید با درد انسان ها آشنا شویم، اگر فردى دچار مشکل شود نباید به راحتى از کنار این موضوع بگذریم، این موضوعات باید از سنین پایین به انسان ها آموزش داده شوند؛ مشارکت پذیری را باید سرلوحه فعالیت های خود در همه امور قرار دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: حضور دانش آموزان در این برنامه ها به عنوان یک بستر مهم تربیت اجتماعی مبتنی بر آموزه های دینی و اخلاقی است به شکلی که دانش آموزان با این برنامه در کنار هم زیستن و برای هم زیستن را فرا می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار