مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در آیین نواختن زنگ احسان و نیکوکاری:

هر دانش‌آموز سفیری برای گسترش نیکوکاری در جامعه است

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد هر دانش‌آموز سفیری برای گسترش نیکوکاری در جامعه است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز سفیری برای گسترش نیکوکاری در جامعه است

با حضور ناصر نجفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام‌، علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام آیین نواختن زنگ احسان و نیکوکاری در مدرسه متوسطه اول دخترانه فرزانگان شهر ایلام برگزار شد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم، ابتدا ضمن خیرمقدم به مدعوین و دانش آموزان، از دست اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام‌، با بیان اینکه آیین احسان و نیکوکاری یکی از جشن های مهمی است که دارای آثار تربیتی مثبت است، اظهار کرد: در دین و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نیکوکاری جایگاهی ویژه دارد و این مسئله در بین مردم نهادینه سازی شده است. بسیاری از آیات قرآن و احادیث و روایات وجود دارد که مردم را به کمک و دست‌گیری از سایرین خصوصا نیازمندان دعوت میکند.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر دانش آموزان در اشاعه‌ این فرهنگ صحیح اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از جمله قشرهای تاثیرپذیر و تاثیرگذار در جامعه هستند، برای همین نیز ما‌ برنامه‌هایمان را در خطاب به دانش آموزان اجرا می‌کنیم، چرا که می‌دانیم اگر این فرهنگ صحیح نیکوکاری را دانش آموزان خوب فرا بگیرند، هر کدام از آنان به عنوان سفیری برای گسترش این کار معنوی و خداپسندانه، عمل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان تصریح کرد: برای کمک به دیگران حتما‌ نیاز نیست که مبلغ بالایی را کمک کرد، همین که هر چقدر از دستمان برمی آید و در توان داریم کمک کنیم، در واقع کاری صحیح را انجام داده‌ایم.

قرائت قرآن، پخش سرود ملی، سخنرانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، سخنرانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و نواختن زنگ نیکوکاری و ... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار