مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

وظیفه ما تنها آموزش نیست، بلکه رسالت ما پرورش و تربیت صحیح است

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش نیست، بلکه رسالت آن پرورش و تربیت صحیح است.

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه ما تنها آموزش نیست، بلکه رسالت ما پرورش و تربیت صحیح است

محفل گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور مسئولان استانی و دانش آموزان در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش استان ایلام برگزار شد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تبریک هفته امور تربیتی و تجلیل از زحمات فعالان این حوزه در این نشست گفت: امور تربیتی یادگار دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر است و اینها کسانی بودند که گرچه روزگاری اندک مسؤلیتی برعهده داشتند اما دورانی پربار و یادی نیک از خود به جای گذاشتند.

درویشی همچنان افزود: برکات امور تربیتی در جامعه مشهود است. صیانت از ارزش ها و مرزهای عقیدتی از مهمات امور تربیتی است. ما وظیفه داریم از ارزش ها در حوزه آموزش و پرورش حفاظت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد: وظیفه ما تنها آموزش نیست، بلکه رسالت ما پرورش و تربیت صحیح است، دانش آموز بایستی از همه ابعاد رشد کند.

درویشی عنوان کرد: دانش آموز امروز پرسشگر و کاربلد است در ابعاد علمی، تکنولوژی، هنری و اجتماعی به مراتب از ما جلوتر است، بنابراین نیاز است زبان این نسل را بدانیم.

وی افزود: نسل جدید نسلی چموش نیست و کلیه فعالان حوزه تربیت نبایستی تلقین منفی داشته باشند.

علی درویشی ضمن اشاره به طرح امین در مدارس گفت: طرح امین می‌تواند مفید و به مراتب نیز خطرناک باشد اگر ظرفیت ها لازم را نسنجیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه امروزه یکی از چالش های ما حوزه تغذیه دانش آموزان است، گفت: باید نظارت بر بوفه های مدارس را افزایش داد.

درویشی در پایان سخنان خود با اشاره به بحث محیط زیست در مدارس گفت: زمین سبز را به زمین خاکستری بدل نکنیم. تمرکز بر محیط زیست در فضای تعلیم و تربیت الزامی است و بدون شک توجه به سلامت محیط زیست در سلامت کرداری و رفتاری دانش آموزان موثر خواهد بود.

خبرنگاران دانش آموز : محمد حیدری فرد - معصومه رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار