نام 10 مربی شهید در آموزش و پرورش قم می‌درخشد

قم (پانا) - نام 10 شهید از حوزه پرورشی در زمره شهدای امور تربیتی استان قم می‌درخشد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نام 10 مربی شهید در آموزش و پرورش قم می‌درخشد

نام 10 شهید از حدود 800 شهید امور تربیتی در کشور و یکهزار معلم شهید استان قم در زمره شهدای امور تربیتی استان می درخشد.

شهیدان ابوالفضل پاروبخش، سید امیر محمد محمودزاده، عباس زرگری، غلامرضا علی‌عسگری، محمد رضا میرزاگل، هادی عباسی گراوند، سیدمحمد سعید آل طه و حجت الاسلام مجید حسن زاده از شهدای امور تربیتی استان قم هستند که در طول سال های دفاع مقدس و در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیده اند.

شهید محمد سلیم زاده، مربی پرورشی، مدیر دبیرستان شهید صدر ناحیه چهار قم و مدیر داخلی حرم حضرت معصومه(س) بود که 20 مرداد سال 1378 پس از زیارت حرم نورانی کریمه اهل بیت(س) بر اثر تیراندازی سارقان مسلح پاساژ ملت به فیض شهادت نائل آمد و در یکی از حجره های حرم مطهر به خاک سپرده شد.

شهید حمید صادقی قمی نیز مربی گروه سرود مدرسه قطب راوندی بود که اول بهمن سال 1365 پس از پایان اجرای سرود در سینما تربیت قم هنگام بازگشت به مدرسه بر اثر بمباران هوایی سه راه بازار قم به همراه 9 نفر از دانش آموزان عضو گروه سرود و یکصد شهروند بی دفاع به شهادت رسیدند.

خانواده های شهیدان والامقام سیدمحمد سعید آل طه و حجت الاسلام مجید حسن زاده به استان فارس منتقل شده اند و خانواده های سایر شهدا در قم سکونت دارند.

هشتم اسفند روز امور تربیتی است و روزهای هشتم تا چهاردهم اسفند نیز به نام هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار