آخرین خبرها از زلزله 7.8 ریشتری ترکیه و سوریه

شمار کشته‌ها از ۴۴۰۰ نفر گذشت/ از ایران ۶ تیم پزشکی و امدادی هلال‌احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اعزام شدند

تهران (پانا) - زلزله هولناک و ویرانگر روز گذشته ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۴۴۰۰ کشته و حدود ۲۰ هزار مصدوم برجای گذاشته است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین خبرها از زلزله 7.8 ریشتری ترکیه و سوریه

زلزله روز گذشته ترکیه با ۷.۸ ریشتر بزرگی، بزرگترین زلزله قرن ترکیه بود که در سوریه نیز تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است و علاوه بر این دو کشور در لبنان و عراق هم احساس شد.

در پی وقوع زلزله رهبران کشورهای مختلف جهان ضمن ارسال پیام‌های تسلیت، برای اعزام نیرو و تجهیزات اعلام آمادگی کردند که از ایران نیز 6 تیم پزشکی و امدادی هلال‌احمر شب گذشته برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اعزام شدند.

رسانه‌های ترکیه از ریزش ساختمان‌ها بر اثر پس لرزه‌های زلزله خبر دادند. ۲۴۳ پس لرزه شدید بیشتر از ۶ ریشتری در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

رسانه‌های ترکیه همچنین به نقل از مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اعلام کردند که با تلاش امدادگران، هفت هزار و ۳۴۰ نفر از زلزله زدگان از زیر آوار به صورت زنده نجات یافته‌اند.

وزارت بهداشت سوریه نیز اعلام کرده است شمار قربانیان زلزله اخیر در استان‌های حلب، ادلب، لاذقیه، حومه حماه و طرطوس به ۷۶۴ کشته و ۱۴۴۸ زخمی رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که تعداد قربانیان زمین‌لرزه بزرگ جنوب ترکیه و شمال‌غرب سوریه ممکن است حتی 8 برابر شود.

در پی وقوع زلزله رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور ترکیه، یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار