معاون اول قوه قضاییه:

عفو گسترده محکومان و متهمان نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - معاون اول قوه‌قضاییه با اشاره به عفو گسترده محکومان و متهمان که روز گذشته اعلام شد، این اقدام را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد این عفوها موجب وفاق و آشتی ملی بین‌ همه جناح‌های جمهوری اسلامی ایران شود.

کد مطلب: ۱۳۴۴۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
عفو گسترده محکومان و متهمان نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش معاونت اول قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز دوشنبه در بازدید از دادسرای انتظامی قضات، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و گرامیداشت چهل و پنجمین سال ایام الله دهه فجر و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زینب کبری (س)، گفت: امروز کشور در شرایط متفاوتی از چهار دهه گذشته قرار دارد. از یک سو دشمن از جهات مختلف و از وجوه مختلف و به هر طریقی که به فکرش برسد به زعم خود فشار وارد می کند و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز مشکل معیشتی و اقتصادی مردم مشکل بزرگی است و اتاق فکر دشمن در هر لحظه در حال رصد ایران است. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که به اندازه جمهوری اسلامی ایران دشمن بر آن تمرکز داشته باشد. این موضوع اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد و پیام بسیار بزرگی دارد؛ وگرنه اگر ایران کشور بزرگی نیست چه معنا دارد که آمریکا و انگلیس بر ایران اینقدر دشمنی داشته باشند؟

مصدق با اشاره به عفو گسترده محکومان و متهمان که روز گذشته اعلام شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با عفو پدرانه و با آینده نگری کامل و عواطف عمیق، همه توطئه‌های دشمن را خنثی کردند. ایشان همه افرادی که دچار لغزش شده بودند را مورد عفو قرار دادند و این اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: خانواده‌ها نگران لغزش فرزندان خود بودند، این عفو یک حادثه در جامعه جمهوری اسلامی ایران آفرید و امیدواریم موجب وفاق و آشتی ملی بین‌ همه جناح‌های جمهوری اسلامی ایران شود.

وی گفت: امروز قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگر با برنامه از پیش تعیین شده در حال حرکت است و رفتار و منش رئیس قوه قضاییه نیز حاکی از برنامه محوری و عمل‌گرایی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز نهاد نظارتی یعنی دادگاه و دادسرای انتظامی قضات بر اساس آموزه های دینی در حال حرکت است و نظارت، مبارزه جدی با فساد، تشویق، تنبیه، تقویت دانش قضایی و اتقان آراء جزو فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار هفتم تیر امسال بود که مسئولیت اصلی اجرای آنها بر عهده دادسرا و دادگاه عالی انتظامی است.

در قوه قضاییه مچ گیری معنا ندارد

وی افزود: رویکرد اصلی این‌ نهاد نظارتی، باید رویکرد صیانت نسبت به نیروهای دستگاه قضایی باشد که اینگونه است و در قوه قضاییه مچ گیری معنا ندارد. همه قضات و کارکنان قوه قضاییه از خانواده بزرگ دستگاه قضا هستند.

مصدق تصریح کرد: قضات شجاع، سالم، متدین و فاضل نباید از مجموعه نهاد نظارتی احساس ناامنی کنند، احساس ناامنی بدتر از ناامنی است. باید این فرهنگ که مجموعه قضات در کشور از شما احساس ناامنی نداشته باشند و شما را یار و یاور خود بدانند، در دادگاه و دادسرای انتظامی قضات نهادینه شود.

وی افزود: حفظ شأن و منزلت قضات به دادسرای انتظامی قضات باید مورد تاکید قرار گیرد؛ اگر این امر به خوبی انجام شود آن قاضی با ارباب رجوع نیز با رفتار و اخلاق خوب برخورد خواهد کرد. طبق گزارش های دریافتی این اقدام در حال انجام شدن است و از دادگاه و دادسرای انتظامی قضات بابت انجام این مهم قدردانی می‌کنم و تاکید دارم که این روند تداوم داشته باشد.

به گفته معاون اول قوه قضاییه، در هیچ دوره‌ای از ریاست قوه قضاییه به اندازه این دوره دغدغه برای تامین رفاه و معیشت کارکنان و قضات دستگاه قضایی وجود نداشته است و امیدواریم در بودجه سال آینده با همکاری دولت و مجلس اتفاقات خوبی شکل گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار