استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان کرمانی از مراسم معنوی اعتکاف

کرمان (پانا)-دانش‌آموزان دختر و پسر کرمانی با حضور در برنامه عبادی اعتکاف دل‌های خود را با معنویات گره زدند و روحشان را جلایی تازه دادند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان کرمانی از مراسم معنوی اعتکاف

هر سال قافله ای در شهر و دیار ما راه می افتد و عده ای را با خود همسفر می کند تا به درگاه حضرت حق رساند؛ پیوندها را برقرار و رابطه ها را نزدیک تر کند و سیلی از نور و رحمت را به جامعه سرازیر نماید. این قافله، قافله اهل اعتکاف است. اعتکاف چیست و معتکفان دنبال چه هستند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال قدم در این مسیر نورانی گذاشتم.

چه ساعات و دقایق شیرینی است! آنگاه که سحرگاهان بیدار می شوی و خیل عظیمی از جوانان را در حال خواندن نماز شب یا تلاوت آیات نورانی قرآن می بینی. روحانی و دانشجو، کارگر و مهندس، پیر و جوان، پدر و فرزند، خواهر و برادر، فقیر و ثروتمند، همه و همه با یک رنگ -آن هم رنگ خدایی- در کنار هم. عده ای در رکوعند و عد ه ای دیگر صورت به خاک گذاشته اند. برخی دیگر هم دست بر آسمان برده و نغمه «العفو» سر می دهند. با هم می گریند و با هم از عمق جان می خندند.

چه زیبا است ساعتی که می نگری همه، اعمال سحر و نماز صبح را انجام داده و در خانه خدا در حال استراحت هستند. همایش بندگی، اوج سرسپاری، رها کردن عناوین خیالی دنیایی، همدلی، شوریدگی و اعتکاف. در اعتکاف است که انسان شیرینی با هم بودن و یکی شدن را احساس می کند و برکات بی بدیل جامعه ایمانی کوچکی را تجربه می نماید.

چه بسا برخی از افراد از این که سه روز در مسجد بمانند و بیرون نیایند، وحشت دارند و آن را نوعی اسارت می دانند؛ اما از این نکته غافلند که گرفتار نوعی اسارت دیگر شده اند. این که انسان احساس نیاز کند که باید سریع و متناوب مکان خود را تغییر دهد و مرتب از این مکان به آن مکان برود، خود نوعی گرفتاری و اسارت است. انسانی که نتواند ساعاتی را در گوشه ای با خود باشد، دچار اضطراب روحی و عدم آرامش قلبی است.

چه زیباست حضور دانش اموزان جوان و نوجوان دراین برنامه معنوی.

با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمان در خصوص حضور دانش اموزان در این برنامه عبادی گفت‌وگویی کردم، حجت الاسلام سید اصغر سادات حسینی حضور پر شور دانش اموزان را در اعتکاف امسال بی سابقه دانست وگفت: حضور 3063دانش آموز دختر متوسطه اول و 4002دانش آموز دختر متوسطه دوم در برنامه های مختلف معنوی اعتکاف نشان از بلوغ فکری دختران ماست که اینده سازان و مدیران پرتوان کشور عزیزمان ایران هستند.

وی افزود : باعث خرسندی است که 33 دانش آموز دختر دبستانی و 8نفر دانش آموز پسر دبستانی نیز با شور و هیجان وصف نا شدنی در این فضا حضور داشته و پا به پای بزرگسالان اعمال را انجام میدهند.

سادات حسینی گفت:حضور 2015دانش آموز پسر متوسطه اول و 2476دانش آموز پسر متوسطه دوم در این برنامه معنوی بزرگ برای ما ایجاد انگیزه میکند که برای سنوات آینده آماده ی حضور پر شور دانش اموزان بیشتری باشیم.

وی گفت: همانطور که جسم ما به غذا نیاز دارد روح ما هم نیاز به تربیت و پرورش و غذا دارد و چه زیبا جوانان ما به این موضوع واقفند و همگام و همراه با بزرگترها در این برنامه ها شرکت میکنند.

لازم به ذکر است ،جمعاً 11597نفر دانش آموز در مساجد استان کرمان معتکف شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار