دردیدار با استاندارخراسان شمالی مطرح شد

مشارکت همگانی تحت حمایت از دستگاه آموزش وپرورش بسیار ضروری است

بجنورد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در دیدار با استاندار خراسان شمالی به تشریح دستاوردهای آموزش وپرورش پرداخت و گفت استفاده از ظرفیت‌های استانی، شهرستانی و محلی در قالب مشارکت همگانی تحت حمایت از دستگاه آموزش وپرورش بسیار ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت همگانی تحت حمایت از دستگاه آموزش وپرورش بسیار ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی و شورای معاونین اداره کل و مدیران شهرستان و مناطق آموزش و پرورش استان به مناسبت سالروز هفته شورا های آموزش و پرورش با محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی دیدار و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته را ارائه کردند.

ابوالقاسم اکبری در این نشست با هدف تشریح دستاوردهای آموزش وپرورش درطی سال تحصیلی، گفت: در راستای فرهنگ سازی و حقوق شهروندی، تحت حمایت از نهاد آموزش وپرورش در حوزه های مختلف عقد تفاهم نامه با بیش از 15 دستگاه دولتی منعقد گردیده که با حمایت های استاندار محترم، تمام دستگاه ها و نهادها برابر دستور جلسات، با حضور در جلسات شورای تصمیم گیری و شورای سیاست گذاری در سطح کلان،گام های موثری در پیشبرد اهداف نظام تعلیم وتربیت برداشته شده است.

وی با اشاره به طرح شهید پژوهی در مجموعه آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه تربیتی و با همدلی دستگاههای مختلف و نیز بانگاه به سند تحول بنیادین در مقطع متوسطه اول و پایه دهم اجرا گردید و با قوت هر چه تمام سرلوحه کار جهادی قرار گرفت و به نحو مطلوبی صورت پذیرفت.

ابوالقاسم اکبری در ادامه به طرح یادواره شهدای درون مدرسه ای اشاره نمود و گفت: این طرح در سال جاری دربیش از 220 مدرسه در سطح استان انجام گرفت، به ویژه یادواره شهید سردار سلیمانی که در ابعاد وسیع تری در مدارس برگزار گردید.

مدیرکل آموزش وپرورش استان؛ جشنواره های فرهنگی هنری از جمله جشنواره فردا، نوجوان سالم، طرح نماز و دیگرجشنواره ها را که با فعالیت ها و موفقیت های دانش آموزان همراه بود و دیگر طرح ها، طرح معماران تربیت (در خصوص توانمند سازی معلمین بویژه پایه اول ابتدایی) را از دستاوردهای مهم آموزش وپرورش اعلام کرد.

وی به حوزه سواد آموزی به طرح باشگاه سوادیار اشاره نمود واظهارکرد: در حوزه سواد آموزی از 6810 سهمیه استان،5300 سواد آموز شناسایی و جذب شدند، همچنین در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل، که آمار آنها در سطح استان 1334 نفر می باشد 972 نفر دانش آموز شناسایی و جذب کلاس ها شدند.

وی در ادامه به موفقیت های حاصل در خصوص طرح شهید سلیمانی اشاره نمود و گفت: از 43 زمین چمن مصنوعی، با حمایت استاندار محترم، مقام عالی وزارت، دهیاری ها تعداد 25 چمن مصنوعی در مدارس نصب شده و الباقی نیز آماده نصب می باشد .

اکبری در ادامه با تاکید بر نقش ائمه جمعه در مدارس گفت: با حضور فعال ائمه جمعه و مشاورین مذهبی در خصوص بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، موفقیت های چشمگیری را در مدارس داشتیم .

ابوالقاسم اکبری همچنین از آمادگی برگزاری کنکور امسال خبر داد و افزود: در سال جاری 40 درصد کنکور در دیماه برگزار خواهد شد که با هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته در شهرستانها، آمادگی کامل برگزاری کنکور را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان به بحث کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی پرداخت وتصریح نمود: با برنامه ریزی مناسب و مطلوب و با استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته و استخدامی ماده 28 این چالش ها برطرف گردید که امیدواریم با وحدت و همدلی دستگاه های مختلف، گام های موثر در نظام آموزش وپرورش و تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی را داشته باشیم.

وی بازدیدهای میدانی و سرزده از حوزه های امتحانات نهایی را در ایام تعطیلات بعلت برودت هوا را از جمله اقدامات مهم در راستای حل مسائل جاری در مدارس تلقی نمود.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار