دانش‌آموز و یکی از نمایندگان شورای دانش‌آموزی دبیرستان حربن ریاحی در گفت وگو با پانا:

بچه‌ها نباید دروس را بخاطر نمره بخوانند، بلکه باید از آن لذت ببرند

تهران (پانا) - محمد یاسین شهرابی، دانش‌آموز پایه نهم و یکی از نمایندگان شورای دانش‌آموزی دبیرستان حر تأکید کرد دانش‌آموزان باید از درس خواندن لذت ببرند و آن را برای نمره حفظ نکنند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بچه‌ها نباید دروس را بخاطر نمره بخوانند، بلکه باید از آن لذت ببرند

یاسین شهرابی؛ درباره حس و حال حضور خود در پایه سرنوشت‌ساز نهم و موضوع انتخاب رشته تصریح کرد و به پانا گفت: «این مقطع حس و حال عجیبی دارد. استرس و هیجان با هم تلفیق شده است و در ضمن این پایه مهم تر از هر پایه ای در کل مقاطع تحصیلی است، چرا که ما با یک چالش بزرگ و عظیم به نام انتخاب رشته مواجه هستیم و این فرصت، مجددا تکرار نمی شود. هر فردی که در این پایه حضور دارد باید تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه در این پایه بگذارد. من هم مثل دیگر دانش آموزان این پایه تلاشم را خواهم کرد تا در این پایه و سال سرنوشت ساز موفق شوم.»

وی در ادامه افزود: «ما چند روز دیگر امتحانات ترم اول را در پیش داریم، من و دوستانم در تلاش هستیم که نمره و معدل خود را بالا نگه داریم، چرا که اکثر مدارس درجه یک، ملاک خود را برای ثبت نام، نمرات ترم اول قرار می دهند. از طرفی قبولی در یک مدرسه باکیفیت به نوعی تضمین آینده است، هیچکس علاقه ندارد در یک مدرسه معمولی درس بخواند. همین مسئله، رقابت میان دانش آموزان بالا می برد و یک رقابت تنگاتنگ را ایجاد می کند.»

شهرابی آموزش مجازی را مکملی برای آموزش حضوری می‌داند و بیان کرد: «قیاس میان آموزش حضوری و مجازی بسیار غلط است. ما می توانیم از آموزش مجازی به عنوان یک مکمل برای آموزش حضوری استفاده کنیم و بالطبع بعد از حضوری شدن مدارس وضعیت آموزش صدها برابر بهتر از قبل شده است. ما اساتید حرفه ای و مجربی در پایه نهم داریم. تمام معلم ها تلاش می‌کنند تا پایه دروس اصلی که به واسطه آموزش‌ مجازی لطمه دیده است را ترمیم کنند و این موضوع نیاز به تلاش های فراوان دانش آموزان دارد. اما در کل دبیرستان حر دبیران بسیار خوبی دارد و از دانش آموزان آن هم در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی خواهید شنید.»

وی درباره موضوع حائز اهمیت انتخاب رشته اذعان کرد: «علاقه اصلی من رشته علوم تجربی است و دلایلی هم برای این انتخاب دارم و شاید بارزترین آنها علاقه ای است که از کودکی برای من خیلی مهم بوده است. این رشته خیلی پرتقاضا است و کار من هم برای موفقیت در آن سخت است؛ در زمینه انتخاب رشته هم به دوستان توصیه می‌کنم ابتدا خودسنجی کنند. با توجه به توانایی و علاقه خودشان این انتخاب مهم و سرنوشت ساز را انجام دهند.»

شهرابی درباره راهکارهایی جهت مطالعه امتحانات عنوان کرد: «هرکس یک سبک مطالعه خاص را در پیش می گیرد. بچه ها باید دقت کنند که با کدام روش بهتر کنار می آیند. خود من سعی می‌کنم ساعات مطالعه ام را بالا ببرم تا بتوانم نمرات خوبی کسب کنم. یک نکته هم که خیلی دوست دارم به دوستان خودم توصیه کنم این است که از درس خواندن لذت ببرند و صرفا آن را برای نمره دنبال نکنند.»

وی درباره حضور در شورای دانش آموزی و خواسته های دانش آموزان از نمایندگان شورا بیان کرد: «ما نماینده و صدای دانش آموزان در مدرسه هستیم. بچه ها از ما انتظاراتی دارند که بعضی از آنها چندان منطقی نیست، اما فشار زیادی در امتحانات بر روی دانش آموزان است که شاید فقط خود ما آن را درک کنیم و برای دیگران، قابل تامل نباشد؛ خواسته تمام دانش آموزان در ایام امتحانات، یک چیز است؛ اینکه دبیران از سخت گیری های خود کمی دست بکشند و در حدی که درس دادند امتحان بگیرند. شاید همین سخت گیری های بیش از حد و پافشاری روی نمرات باعث از بین رفتن لذت درس خواندن برای دانش آموزان شود.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار