مدیران ادوار سازمان دانش‌آموزی استان قم گردهم آمدند

قم (پانا) - نشست هم‌اندیشی مدیران ادوار گذشته سازمان دانش‌آموزی استان قم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران ادوار سازمان دانش‌آموزی استان قم گردهم آمدند

نشست هم اندیشی مدیران ادوار گذشته سازمان دانش آموزی استان قم، مجمع مربیان سازمان دانش آموزی و معاونان پرورشی ادارات و کارشناسان سازمان در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم قم برگزار شد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این نشست طی سخنانی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی، یک سازمان غیردولتی است و بایستی با امکانات و مکان و پست های غیردولتی اداره بشود، اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان تمرین با هم کار کردن بدون وابستگی به دیگران است و این موضوع باید جا بیفتد.

وی افزود: ما در حوزه فعالیت های مشارکت جمعی هیچ مشکل قانونی نداریم و تنها مشکل در اعطای اختیارات قانونی است.

رحیمی تاکید کرد: هر دانش آموز باید حداقل عضو یکی از تشکل های دانش آموزی مدارس باشد و باید کاری کنیم که این موضوع فراگیر شود.

وی گفت: دانش آموزان باید هم افزایی داشته باشند و منزوی نشوند زیرا حضور در جمع، خود تربیت کننده و آموزنده زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: نباید در زندگی دانش آموزان خلا بوجود آید تا گرفتار آسیب های فضای مجازی شوند و ضرورت دارد گروه هایی مثل سازمان دانش آموزی، فرهنگ کار مشارکتی را در دانش آموزان تقویت کنند.

حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه در گروه نوجوانان بایستی به سن و محیط و خوراک روزانه دانش آموزان به طور ویژه توجه شود، اظهار کرد: از 15 میلیون دانش آموز، 11 میلیون روی گوشی های خود بازی هایی دارند که مناسب سن آنها نیست و بعضا با ماهیت ساختارشکنی و قانون گریزی، مصرف مواد مخدر و مقابله با پلیس نصب شده اند.

وی افزود: تا فضای فکری دانش آموز را در دست نداشته باشیم نمی توانیم برنامه ریزی مانایی داشته باشد و خوراک فکری خوبی برایش فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت های سازمان دانش آموزی عنوان کرد: برنامه های سازمان در قالب های پویشی، جنبشی، گزارشی و نمایشی باید آنقدر متنوع شود که طیف بیشتری از دانش آموزان را با هر فکر و علاقه و سلیقه ای جذب خود کند.

وی تاکید کرد: باید امید را در دل دانش آموزان زنده کنیم و یکی از راه ها، برنامه ریزی برای سفرهای یک روزه است تا پیشرفت های کشور را ببینند.

سید علیرضا دادمرزی، مدیر سازمان دانش آموزی استان قم نیز با تقدیر از حضور روسای ادوار گذشته سازمان، به کتاب المعارف سهروردی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالب این کتاب، تربیت بیش از آنکه آموزشی باشد، دیدنی است و کار تربیتی مربیان سازمان دانش آموزی و بخصوص سعه صدر آنان در تمامی برنامه ها، از همه جهت قابل اهمیت و احترام است.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب که کار تشکیلاتی، منطبق بر اخلاق اسلامی گفت: بحمدالله هم افزایی خوبی بین سازمان دانش آموزی با مجموعه معاونت پرورشی اداره کل وجود دارد و با استفاده از این فرصت شایسته باید کاری کنیم که مدارس به سمت تشکیلاتی شدن پیش بروند تا منش ها احیا و دیده شوند.

در این نشست، مهدی قاسمی، علی فیض، ابوالفضل پورمحمدیان، سید حسین رضوی حائری و رسول ملایی روسای ادوار گذشته سازمان دانش آموزی و نیز تعدادی از مربیان و کارشناسان سازمان، دیدگاه های خود را پیرامون تشکیلات سازمان دانش آموزی و چالش ها و فراز و فرودها و بایدها و نبایدهای آن بیان کردند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار