وزیر آموزش و پرورش:

ایران، میزبان نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام شد

بوشهر (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از برگزاری نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام خبر داد و گفت این همایش بین‌المللی در بوشهر به‌عنوان پایتخت مبارزات ضداستعماری و استکبارستیزی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران، میزبان نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام شد

یوسف نوری در نشست با امام جمعه، استاندار و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان بوشهر با گرامیداشت هفته بسیج و شهدای دانش‌آموز و قدردانی از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار بوشهر نسبت به برنامه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش در این استان، توجه به نهاد آموزش و پرورش در همه جهان را یک اولویت دانست و اظهار کرد: در دولت های گذشته نهاد آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها در کشور قرار نداشت که این دولت به این نهاد توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در 8 سال دفاع مقدس، تصریح کرد: دانش‌آموزان با اینکه سن حضور در جبهه‌های نبرد را نداشتند، اما در جنگ 8 ساله حضور فعالانه داشتند و اکنون بیشترین شهدا مربوط به قشر دانش‌آموز است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان به اتفاق دانش‌آموزان در جنگ حضور پررنگ و موثری داشتند، گفت: قشر دانش‌آموز در جامعه تاثیرگذار است، بنابراین در جهان مهم‌ترین نرخ بازگشت سرمایه و ارزش افزوده مربوط به آموزش و پرورش است.

نوری، توجه به آموزش و پرورش را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همانگونه که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند از نظر کمی و کیفی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شود.

وی حافظه محوری در جوامع را مردود دانست و تصریح کرد: توجه ویژه به بخش محتوا و برنامه درسی دانش‌آموزان از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و ریل‌گذاری در خصوص این برنامه با همکاری متخصصان تعلیم و تربیت آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش از طراحی جدید برنامه درسی دانش‌آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا سند جامع برنامه درسی با نگاشت مدرسه‌ای تدوین می‌شود.

نوری، استان بوشهر را پایتخت ضداستعماری و استکبارستیزی دانست و با گرامیداشت شهدای مبارزه با استعمار به فرماندهی شهید رئیسعلی دلواری و شهدای مبارزه با استکبار با فرماندهی شهید نادر مهدوی از برگزاری نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام خبر داد و گفت: این همایش بین‌المللی در بوشهر به‌عنوان پایتخت مبارزات ضداستعماری و استکبارستیزی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار