رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان ایرانی برای بهره‌مندی از استقلال فکری و تمدنی نیازمند بیگانگان نیستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بخشی از تفاهمات و مذاکرات مطرح‌شده بین ایران و ونزوئلا در چندماه اخیر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ایرانی برای بهره‌مندی از استقلال فکری و تمدنی نیازمند بیگانگان نیستند

شهریورماه امسال بود که تعدادی از دانش‌آموزان نخبه کشور ونزوئلا سفر چند روزه‌ای به کشورمان داشتند و ضمن دیدار با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، از نزدیک با نخبگان ایرانی و مدال‌آورندگان المپیادهای دانش‌آموزی ایران در سطح بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

همچنین در آبان‌ماه امسال وزیر علوم ونزوئلا به همراه هیاتی از مقامات آموزش عالی، آموزش و پرورش، فناوری و بهداشت و درمان این کشور در سفر به تهران با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو داشتند.

الهام یاوری در گفت‌وگو با پانا درباره مهمترین محورهای همکاری جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا اظهار داشت: در دیداری که با هیات اعزامی از ونزوئلا داشتیم اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در زمینه المپیادهای علمی برای آموزش تیم‌های دانش‌آموزی ونزوئلا در داخل ایران و نیز از طریق اعزام مربیان ایرانی به ونزوئلا اقدام کند؛ چراکه ما دارای افتخارات متعدد و چشمگیر و تجربیات بسیار خوب در زمینه المپیادها داریم.

وی افزود: همچنین توافق کردیم که تجربیات نزدیک به ۴۵ ساله خودمان در زمینه ساختار، برنامه‌ها و الگوهای مدارس استعدادهای درخشان را در اختیار ونزوئلا قرار دهیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: همچنین در این دیدارها و گفت‌وگوها برای همکاری در زمینه اعزام و تبادل تیم‌های دانش‌آموزی نخبه و مستعد بین دو کشور اعلام آمادگی کردیم.

یاوری تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ونزوئلا نیز با تحریم‌هایی از جانب آمریکا و غرب مواجه شده است به مقامات و مدیران اعزامی این کشور به تهران گفتیم که ما در کشورمان به دانش‌آموزان یاد می‌دهیم که نیرو، انرژی، استعداد و امکانات لازم برای پیشرفت کشورمان را داریم و برای بهره‌مند بودن از استقلال فرهنگی و تمدنی خودمان نیاز به هیچ کسی نداریم؛ همچنین تاکید کردیم که از نظر ما این یک پیام جهانی است و باعث خوشحالی است که این پیام را با دانش‌آموزان و دانشجویان ونزوئلا به اشتراک بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار