وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۳۵۴ تعاونی مسکن در تفاهم با شهرداری تهران راه‌‌اندازی می‌شود

شهردار تهران: تعاونی‌های مسکن را در محلات راه‌اندازی می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران گفت که قرار است ۳۵۴ شرکت تعاونی در حوزه ساخت مسکن راه‌اندازی شود.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
۳۵۴ تعاونی مسکن در تفاهم با شهرداری تهران راه‌‌اندازی می‌شود

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد.

سیدصولت مرتضوی در این نشست با اشاره به اشتراکات فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرادری ها، گفت: شهرداری‌ها خانه مردم است و درصدد هستیم در راستای خدمت به مردم طرح نو دراندازیم.

مرتضوی گفت: اقدام مشترک در راستای توسعه تعاون در راستای نوسازی بافت فرسوده گام بلندی است. مردم را به مشارکت می‌طلبد و هم تسهیلات بانکی به استخدام در می‌آید و هم از ظرفیت شهرداری به خوبی استفاده می‌شود.

وی افزود: این اقدام می‌تواند در برون‌رفت از مشکلات بافت فرسوده کمک کند و از سوی دیگر به نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد. وظیفه ما تلاش برای خانه‌دار کردن مردم است.

در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز مبارکی داریم. نوع فعالیت ما و اقداماتی که برای مدیریت شهری انجام می‌شود پیوستگی جدی با این وزارتخانه دارد. از جمله در حوزه آسیب‌های اجتماعی با بهزیستی فعالیت‌های مشترک داریم یا در حوزه اشتغال خانگی این وزارتخانه می‌تواند کمک موثری باشد.

وی گفت: در حوزه مسکن که امروز برای توافق در ساخت و ایجاد زیرساخت حضور داریم همکاری‌های نزدیکی میان این دو نهاد می‌تواند وجود داشته باشند.اصل موضوع کنار رفتن نگاه بخشی و پیوستگی میان اجزای حاکمیت و نهادهای فعال است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای سرعت‌بخشیدن به خانه‌دار شدن مردم گفت: ایجاد سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم با انجام طرح‌هایی از این دست حاصل می‌شود.

در ادامه در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات این تفاهم‌نامه گفت: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر بخش خصوصی، دولتی و تعاون بنا شده است و ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید در بخش تعاون باشد.

وی افزود: این طرح برای تشویق ساخت مسکن در مناطق فرسوده است. ۳۵۵ محله داریم که مشمول این طرح است و در همین راستا ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: موضوع تغییر کاربری و نوسازی و فضای سبز با شهرداری است و تامین تسهیلات با نهضت ملی مسکن بوده و تعاونی‌ها به مدد می‌آیند تا این طرح مبارک عملیاتی شود. پیشبینی اولیه این است که ۵ هزار مسکن در قالب این طرح ساخته شود و این تعاونی‌ها قرار است کمک کنند تا مسکن‌سازی رونق بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره‌ آورده این طرح گفت: آورده مردم در این نوسازی‌ها با هزینه و قیمت تمام‌شده محاسبه شده و تخفیفات برای یکپارچه‌سازی محاسبه خواهد شد. قیمت تمام‌شده منهای ۴۵۰ میلیونی که دولت تسهیلات می‌دهد برای آورده مردم محاسبه می‌شود.

در ادامه زاکانی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهران ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد و ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در آن وجود دارد، گفت: در تهران ۴ هزار ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و با توجه به مخاطرات طبیعی که وجود دارد ضرورت نوسازی از این نظر مهم می‌شود.

وی افزود: تا امروز برای ۴۰۰ هزار واحد تفاهم کرده‌ایم و تفاهم‌نانه امروز متفاوت از تفاهم‌نامه‌های قبلی است. مهمترین نکته این است که بستر شکل‌گیری تعاونی‌هایی فراهم می‌شود که در محلات تلاش می‌کنند تا شاکله محله حفظ شود و امکانی ایجاد شود.

شهردار تهران گفت: هسته مرکزی شهر بیشترین بافت فرسوده را دارد و اولویت نوسازی با بافت فرسوده در این مناطق است و پس از آن در مناطق ۲۰ یا ۴ هم بیشترین بافت فرسوده را داریم اما محدودیتی برای هین طرح نداریم چون موجودیت این فرسودگی در تهران گسترده است و به این تعاونی‌ها امکان همکاری می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار