اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعال باشد و در جهت توافق اقدام کند

آمریکا که از برجام خارج شده است، نه تنها خود به تعهدات عمل نکرده بلکه مانع اقدامات دیگران نیز شده است/ با جوسازی نمی‌توان حقوق ملت ایران را تضعیف کرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت صدور قطعنامه راه‌حل موضوع نیست؛ حل و فصل موضوعات، رفتار حرفه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را می‌طلبد که فعال باشد و در جهت توافق اقدام کند.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعال باشد و در جهت توافق اقدام کند

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده بود، رفتار و فشار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه به روند مذاکرات بوده، قطعا دارای عمل متقابل خواهد بود. سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی‌سازی ایجاد کرد که البته تمامی این عملیات و اقدامات در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی افزود: در نطنز گازدهی ظرفیت و زنجیره‌های جدیدی را آغاز کردیم و در فردو ظرفیتی که وجود داشت را به 60 درصد رساندیم. امیدواریم همانگونه که مدیرکل آژانس نیز اشاره کرد،‌ فشار سیاسی کاهش یابد. صدور قطعنامه راه حل موضوع نیست؛ ملاک و معیار برای حل و فصل موضوعات این رفتارها نیست که به موارد اتهامی دامن بزنند؛ رفتار حرفه‌ای آژانس را می‌طلبد که فعال باشد و در جهت توافق اقدام کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا که از برجام خارج شده است، نه تنها خود به تعهدات عمل نکرده بلکه مانع اقدامات دیگران نیز شده است. اگر بخواهند به تفاهم پایبند باشند، باید به همان ضوابط بازگردند و آگاه باشند که با جوسازی نمی‌توانند حقوق ملت ایران را تضعیف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار