در گفتگو با پانا:

صادق ورمزیار : نمی دانم در مغز کی‌روش چه گذشت که ترکیب را عوض کرد

جمع کردن تیم بعد از این شکست هنر می خواهد/ ولز هم مثل انگلیس حریف قدرتمندی است

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال می‌گوید نمی‌داند واقعا در مغز کی‌روش چه می گذرد که آن ترکیب عجیب را مقابل انگلیس روانه بازی کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
صادق ورمزیار : نمی دانم در مغز کی‌روش چه گذشت که ترکیب را عوض کرد

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست سنگین شاگردان کی‌روش مقابل انگلیس،گفت: «واقعاً چیزی برای گفتن ندارم. نه می‌شود در مورد ترکیب تیم حرفی زد. نه تاکتیک و تکنیک و نه ساختار دفاعی و هجومی. آشفته‌ترین تیم تاریخ ایران را در این بازی دیدیم. به یک روش منسوخ، بی‌برنامه و سردرگم مقابل تیمی قدرتمند صف‌آرایی کردیم و نتیجه‌اش تنبیه سختی بود که با دریافت ۶ گل همراه شد. واقعاً در سطح محلات هم‌تیمی این‌قدر آشفته نمی‌بینیم. مگر می‌شود در سطح جام جهانی تیمی را این‌قدر دست‌وپابسته به زمین فرستاد.»

وی افزود: «ما اصلاً هیچ وجهه‌ای از فوتبال را مقابل انگلیس انجام ندادیم. مسئولان فدراسیون فوتبال اسکوچیچ را به این بهانه برکنار کردند و کی روش را آوردند که حداقل آبرومندانه ببازیم! فکر می‌کنم این بدترین شب تاریخ فوتبال ایران بود و هیچ‌وقت فوتبال ما چنین نتیجه تلخی را تجربه نکرده بود. تیم او حتی فوتبال دفاعی‌اش که در آن تخصص داشت را انجام نداد. او باید به‌جای بهانه‌جویی، پاسخگوی این نتیجه سنگین باشد. او باید بگوید اصلاً چرا این ترکیب را چید و دلیل تعویض‌های نیمه دوم چه بود.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «ما همه می‌دانیم که انگلیس صاحب سبک است و بهترین بازیکنان دنیا را دارد. در سال‌های اخیر بهترین نمایش‌ها را داشته است. بهترین لیگ دنیا را دارد. بازیکنان سرعتی ، تکنیکی و قدرتی دارد. قدرت فوق‌العاده‌ای در استفاده از کناره‌ها و ارسال از جناحین را دارند. آن‌ها تیمی کاملاً حرفه‌ای و مدعی جدی جام جهانی هستند. ما چیزی برای گفتن نداشتیم. ترکیبی صد درصد دفاعی چیدیم که حتی چیدمان نفراتش هم اشتباه بود و جواب نداد. حتی سبک بازی‌شان را می‌دانستیم، هیچ راهکاری برای جلوگیری از نفوذشان نداشتیم و اکثر گل‌های آن‌ها از جناحین بود.»

صادق ورمزیار گفت: «ترکیب اولیه کی روش اشتباه بود. در فوتبال وقتی اولین اشتباه را مرتکب می‌شوید، یا باید سریع آن را اصلاح کنید یا اینکه تنبیه می‌شوید. اشتباه ما در چینش ترکیب یکی دو نفر نبود. نمی‌دانم در مغز کی روش چه می‌گذرد که آن ترکیب را گذاشت. چند بازیکن اصلاً نباید در ترکیب قرار می‌گرفتند. علی کریمی ۵ ماه مصدوم بود و یک‌دفعه فیکس بازی کرد. اگر این نتیجه رقم نمی‌خورد باید به عدالت فوتبال شک می‌کردیم.»

وی تأکید کرد: «این شکست سنگین بدون شک تاثیر منفی روی بازی با ولز می‌گذارد. آماده کردن شرایط روحی روانی بازیکنان بعدازاین شکست بد واقعاً هنر می‌خواهد. کار خیلی سختی داریم. فکر نکنید ولز و آمریکا حریفان آسانی هستند. هر دو بازی دشوار است و باید خیلی مراقب باشیم. ولز هم مثل انگلیس است باقدرت بدنی بالاتر. اکثر بازیکنانشان در لیگ جزیره بازی می‌کنند. پس فکر نکنید راحت امتیاز می‌گیریم. آن‌ها نظم اروپایی دارند و بدون شک بخواهیم اشتباه بازی اول را انجام دهیم، بازهم باید منتظر شکست بد باشیم. بدون شک کی روش دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کند و با ترکیب و روش متفاوتی نسبت به بازی انگلیس، مقابل ولز تیمش را به زمین می‌فرستد. امیدوارم بتوانیم دو بازی نتیجه مطلوب بگیریم و درنهایت صعود کنیم اما واقعاً خیلی کار دشواری داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار