مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

جمعیت باسواد گیلان در گروه سنی 49-10 سال به 98/7 درصد رسیده است

«مردمی‌سازی» مهم ترین اصل در حوزه سوادآموزی است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد امروزه سوادآموزی نیازمند مردمی‌سازی است و تمام آحاد جامعه نسبت به معضل بی‌سوادی حساسیت نشان داده و در کنار فعالان عرصه سوادآموزی در شناسایی و آموزش افراد بی‌سواد مشارکت کنند با این حال جمعیت باسواد گیلان در گروه سنی49-10 سال به 98/7 درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
جمعیت باسواد گیلان در گروه سنی 49-10 سال به 98/7 درصد رسیده است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در سومین جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی استان گفت: امروزه سوادآموزی نیازمند مردمی سازی است و باید این امر به عنوان یک اصل مهم شناخته شود؛ تمام آحاد جامعه نسبت به معضل بی سوادی حساسیت نشان داده و در کنار فعالان عرصه سوادآموزی در شناسایی و آموزش افراد بی سواد مشارکت کنند.

محمد فائزی در این جلسه خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (49-10 سال) بر مبنای داده های سرشماری سال 1395، به 98/7 درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود: اکنون فعالین عرصه سوادآموزی برای شناسایی اندک افراد باقیمانده باید به صورت موردی به افراد بی سواد مراجعه کرده و آنان را به آموزش خواندن و نوشتن دعوت کنند.

فائزی در بخشی دیگر از سخنان خود به باشگاه خیرین سوادیار اشاره و عنوان کرد: در دین اسلام آموزش سواد از فضایل محسوب شده و پیامبر اکرم و ائمه اطهار به اهمیت این موضوع در رفتار و سخنان خود اشاره کرده اند؛ راه اندازی باشگاه خیرین سوادیار امری خداپسندانه بوده و مردم فرهنگ‌دوست استان، همچنین افراد خیر می توانند در امر سوادآموزی همکاری کنند.

داود مصطفی پور، سرپرست معاونت سوادآموزی استان نیز در این جلسه گفت: مجموع حجم دوره های سوادآموزی استان برای سال جاری 6300 نفر تعیین شده است.

وی همچنین ادامه داد: امسال بر اساس آخرین اعلام سازمان نهضت سوادآموزی زمان آغاز کلاس گذاری از تاریخ 1401/08/30 خواهد بود.

سرپرست معاونت سوادآموزی استان در ادامه خاطرنشان کرد: نظارت بر روند فعالیت‌های سوادآموزی از زمان ثبت نام تا برگزاری آزمون به صورت مستمر و به روش حضوری و غیرحضوری صورت می پذیرد؛ ناظران استانی به بررسی پرونده های آموزشی پرداخته و در صورت مشاهده تخلف، برابر مقررات آیین‌نامه‌های آموزشی با متخلفین تصمیم گیری و رفتار خواهد شد.

وی در خصوص مردمی‌سازی فعالیت سوادآموزی اظهار کرد: با تشکیل باشگاه خیرین سوادیار در سطح استان، در آینده نزدیک این باشگاه در سطح شهرستان ها و مناطق نیز راه اندازی خواهد شد و از ظرفیت های مردمی در امر سوادآموزی بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار