دبیر دبیرخانه زیست‌شناسی کشوری در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد:

برنامه‌ریزی آموزشی باید متناسب با زمان و شرایط صورت گیرد

ملارد (پانا) - دبیر دبیرخانه زیست‌شناسی کشوری آموزش را مهم‌ترین بخش یک کشور دانست و گفت آموزش باید بر مبنای زمان باشد و متناسب با شرایط، برنامه‌ریزی آموزشی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی آموزشی باید متناسب با زمان و شرایط صورت گیرد

آرزو شاهی، دبیر دبیرخانه زیست‌شناسی کشوری، مدرس مدرسه تلویزیونی و دبیر زیست‌شناسی دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، در گفت‌‌وگو با پانا عنوان کرد: «دنیای امروز دنیای پیشرفت و توسعه در لحظه است. آموزش باید بر مبنای نیاز زمان باشد، آموزش و پرورش هر کشور به عنوان مهم‌ترین نهاد برای توسعه علم و علم‌آموزی شناخته می‌شود؛ چرا که مخاطبان آن افرادی با سنین کم و کاملا آماده جهت دریافت مفاهیم پایه‌ای و اساسی هستند.»

وی افزود: «در سال‌های اخیر، فناوری تغییرات زیادی در جهان ایجاد کرده و این نگرانی را در شمار زیادی از مردم به وجود آورده است که نیاز به نیروی انسانی در مشاغل آینده کمتر و فناوری جایگزین انسان خواهد شد. آموزش در آینده، امکان فرصت بیشتر برای یادگیری در زمان‌ها و مکان‌های مختلف را به دیگران می‌دهد.»

دبیر دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم در ادامه اظهار کرد: «دانش‌آموزان در آینده، فرصت‌های بیشتری برای یادگیری در زمان‌ها و مکان‌های مختلف خواهند داشت. ابزارهای یادگیری الکترونیکی، فرصت‌های یادگیری از راه دور و خودآموز را تسهیل می‌کند. کلاس‌ها ورق می‌خورند، به این معنی که قسمت نظری در خارج از کلاس درس‌ آموخته می‌شود، در حالی‌که قسمت عملی باید به صورت تعاملی رو در رو آموزش داده شود.»

وی بیان کرد: «آموزش در آینده، شخصی‌محور می‌شود و در این سیستم آموزشی، اعتماد به نفس دانش‌آموزان بیشتر می‌شود، یادگیری به بالاترین سطح ممکن می‌رسد. در آینده، جهانی شدن آموزش و پرورش را داریم پدیده‌ای که مرزهای جغرافیایی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. جهانی شدن یا سیاره‌ای شدن جهان، مفهومی است که به تشدید آگاهی درباره جهان به عنوان یک کل منسجم اشاره می‌کند و آموزش زیست‌شناسی هم در این مسیر متحول می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار