رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفت‌وگو با پانا:

طرح 313 خنثی‌کننده برنامه دشمن در ایجاد نارضایتی مردم است

طرح ۳۱۳ فرصت و موقعیتی است که هویت محلی و ملی توسط دانش‌آموزان برای دیگر دانش‌آموزان روایت می‌شود/ باید داشته‌ها و سرمایه‌های خود را به دانش‌آموزان ‌معرفی کنیم

زنجان (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت دشمن با القای نیاز کاذب از نداشته‌های کشورمان سعی در ایجاد نارضایتی دارد اما طرح ملی 313 خنثی‌کننده این برنامه دشمن خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح 313 خنثی‌کننده برنامه دشمن در ایجاد نارضایتی مردم است

مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «هویت، یکی از عناصر و مقوله‌های مهم در تربیت بوده و لایه‌های مختلفی دارد که بخشی از آن ملی و بخشی محلی است.»

وی تصریح کرد: «شناخت هویت ایرانی - اسلامی بر‌اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اهداف تربیتی دانش‌آموزان است.»

همتی‌فر با اشاره به تحلیل‌های جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) خاطرنشان کرد: «ایشان می‌فرمایند دشمن ۲ نقطه را مورد هدف قرار داده که یکی آرمان‌زادیی و دیگری هویت‌زدایی است یعنی دشمن می‌خواهد تعلقات، آرمان‌ها و آرزوهای نسل نوجوان و جوان را از آن‌ها بگیرد.»

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: «طرح ملی ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی، یکی از راه‌های ایجاد و تقویت احساس هویت در نوجوانان و جوانان است تا به هویت ایرانی - اسلامی و الگوهای تمدن‌ساز خود افتخار کنند.»

وی ابراز کرد: «در این زمینه باید بتوان دانش‌آموزان را با مواردی آشنا کرد که نسبت به شناخت مکان، فرهنگ و زیست‌بوم مفاخر و مشاهیر مناطق زندگی آن‌ها علاقه‌مند می‌کند.»

همتی‌فر بیان کرد: «وقتی صحبت از بزرگان و مفاخر می‌شود، چهره‌های شاخص و مشهور مانند فیلسوفان، نویسندگان و علما به ذهن‌مان می‌آید در حالی که برخی الگوهای تمدن‌ساز، افرادی هستند که مشهور نیستند و حتی شاید تحصیلات آن‌چنانی هم ندارند اما کارهای بزرگی کرده‌اند مانند پدران و مادرانی که فرزندانی را تربیت کرده‌اند که کارهای بزرگ و ویژه‌ای را در شرایط سخت انجام داده‌اند و حتی مجسمه برخی از این مفاخر ساخته و در مراکز شهرها نصب شده است.»

وی افزود: «معرفی چنین افرادی به دانش‌آموزان این انگیزه و احساس را ایجاد می‌کند که من هم می‌توانم کاری مشابه آن را انجام دهم و از طرف دیگر، عشق و علاقه کودک و نوجوان نسبت به فرهنگ و داشته‌های آن شهر بیشتر می‌شود.»

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مفاخر و مشاهیر، جزئی از هویت ملت ایران است، گفت: «دشمن یک کسر‌ ایجاد کرده که نداشته‌های کشورمان را در صورت و داشته‌ها را در مخرج این کسر قرار می‌دهد.»

وی اظهار کرد: «دشمن تلاش می‌کند تا داشته‌ها را تخریب و سیاه‌نمایی کرده و در‌خصوص نداشته‌ها اینطور القا کند که ما به آن‌ها نیاز داریم اما نمی‌توانیم به دست بیاوریم.»

همتی‌فر با بیان اینکه دشمن با این کار در‌صدد ایجاد نارضایتی در بین مردم و به‌ویژه نسل نوجوان و جوان است، خاطرنشان کرد: «وقتی داشته‌ها را به بچه‌ها بگوییم و سرمایه‌ها، بزرگان، مفاخر و مشاهیر را به آن‌ها معرفی کنیم و وقتی نسل نوجوان و جوان با این مفاخر آشنا شود و مقایسه کند با افرادی که به‌عنوان چهره برای او بزرگ می‌کنند، ماجرا متفاوت می‌شود.»

وی تاکید کرد: «یکی از کارهایی که در مدرسه باید انجام شود این است که داشته‌ها و سرمایه‌های خود را به دانش‌آموزان نشان داده و معرفی کنیم.»

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: «اجرای طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی افقی برای ما ترسیم می‌کند تا نیاز کاذبی که برای ایجاد نارضایتی در بین مردم به وجود می‌آورند، خنثی شود.»

وی بیان کرد: «طرح ۳۱۳ فرصت و موقعیتی است که هویت محلی و ملی توسط دانش‌آموزان به خود دانش‌آموزان روایت شود و با شخصیت‌ها و چهره‌های تمدن‌ساز منطقه خود آشنا شوند و به آن افتخار کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: محمدجواد ملایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار