اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در مراکز بهزیستی و آموزش و پرورش این استان در حال اجراست.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در اردبیل

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی اردبیل اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در مراکز بهزیستی و آموزش و پرورش در سطح این استان در حال اجراست و والدین می توانند در طول سال برای پیشگیری از معلولیت‌های چشمی فرزندان خود از این طرح استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۵۷ نفر از نابینایان، تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند و تعداد یک‌هزار و ۹۲۷ نفر از نابینایان نیز مستمری بگیرند و عده دیگری از این عزیزان نیز از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: حمایت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از حوزه‌های خدمتی مهم بهزیستی به نابینایان است و برای تامین و ارایه خدمات توانبخشی نابینایان و همچنین در راستای تامین مسکن، اشتغال و خدمات تحصیلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم و این قشر از جمعیت، جزو اقشار افتخارآفرین و درخشان استان هستند.

رضایی تصریح کرد: موضوع جذب و اشتغال سه درصد نابینایان در دستگاه‌های اداری و نهاد‌ها خیلی ضعیف پیش رفته است، اما با جدیت و نامه‌نگاری و مکاتبات اداری متعدد، این موضوع مهم را پیگیری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار