داشتن زندگی پرنشاط جزو حقوق کودکان است

ارومیه (پانا) - معاون اموزش آبتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت داشتن زندگی پرنشاط جزو حقوق کودکان است و باید محیط یادگیری پرنشاط برای آنان فراهم شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
داشتن زندگی پرنشاط جزو حقوق کودکان است

میرصادق جامعی در آیین گرامیداشت هفته ملی کودک در دبستان بوعلی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه افزود: دوره کودکی یک دوره پرورش شخصیت و حساس ترین دوره زندگی هر فرد است و لازم است تمام ادارات و نهادها و ارگانها برنامه ریزی لازم را برای بانشاط شدن محیط آموزشی انجام دهند و مربیان با مهارت برای ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان باید بکار گرفته شوند.

جامعی افزود: تحصیل کودکان یکی از مواردی است که براساس قانون حمایت از حقوق کودکان مورد توجه است و امید است والدین نیز در این راستا در کنار آموزش و پرورش فعال باشند.

طاهر بخشایی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت هفته ملی کودک در مدرسه بوعلی ارومیه گفت: کودک حقوقی بر جامعه و خانواده دارد که باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: حقوق کودکان در کنوانسیون حقوق کودک آورده شده است، ولی با توجه به اینکه کودکان در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و با نظارت آموزش و پرورش در مدرسه حضور دارند در اسلام از ۲۴ قرن پیش برای حقوق کودک جایگاه خاصی در نظر گرفته شده است.

بخشایی اضافه کرد: داشتن نام زیبا، آسایش روحی و روانی و آسایش در زندگی حق کودکان است که در حقوق کودک وحقوق بشر به این موارد اشاره شده‌ است.

وی گفت: کودکان به عنوان مهمترین قشر جامعه محسوب می شوند و توجه به رعایت حقوق آنان ضروریست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار