مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

برای بازگشایی مدارس بخشی از عقب ماندگی دانش آموزان برطرف شد

حدود ۸ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های قزوین خریداری شده است/ ۱۳ مدرسه کانکسی در قزوین وجود دارد

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد برای بازگشایی مدارس بخشی از عقب‌ماندگی دانش‌آموزان برطرف شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برای بازگشایی مدارس بخشی از عقب ماندگی دانش آموزان برطرف شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین همزمان با هفته دولت و در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان با اصحاب رسانه، برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: در دولت فعلی رویکرد جدیدی وجود دارد ما نیز در آموزش و پرورش اهدافی را محور قرار داده و در تلاش هستیم تا نظام تعلیم و تربیت را با توجه به رویکرد جدید پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: یکی از اقدامات مؤثر در آموزش و پرورش قزوین اتحاد و همدلی همکاران برای انجام کار جهادی در راستای جبران عقب افتادگی‌ها است.

وی ادامه داد: در راستای بازگشایی مدارس مشکلاتی وجود داشت اما ما تلاش کردیم تا آموزش حضوری شود و خوشبختانه برای بازگشایی مدارس بخشی از عقب ماندگی دانش آموزان برطرف شد.

این مسئول ابراز کرد: تمامی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار می‌شود اما شبکه شاد نیز فعال است و آموزش‌ها به صورت تلفیقی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود ۸ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های قزوین خریداری شده است و طی روزهای آینده به مدارس منتقل می‌شود.

سیاهکلی تصریح کرد: ۲۸ زمین چمن مصنوعی و ۵ سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۰ و ۱۳ میلیارد تومان در برخی مدارس قزوین در حال احداث است و به زودی راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در ۸ سال گذشته یک متر به سرانه فضای ورزشی استان قزوین اضافه نشده بود اما خوشبختانه در سال جاری اتفاقات خوبی رقم خورده است.

سیاهکالی تاکید کرد: ۲۹۹ طرح آموزشی، پرورشی و تاسیساتی تا مهر و یا بعداز مهر ماه با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان که در سفر ریاست جمهوری تخصیص داده شده به بهربرداری می‌رسد.

وی افزود: طرح تثبیت و جبران یادگیری ابتدایی و متوسطه طی ۱۶ جلسه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در راستای کیفیت تحصیلی برای افرادی که عقب ماندگی تحصیلی داشتند برگزار شد.

این مسئول ابراز کرد: در سفر ریاست جمهوری ۲۰ میلیارد تومان به اردوگاه کشوری شهید بابایی در یانس آباد تخصیص یافت.

وی ادامه داد: پروژه دو استخر نیمه کاره به تفکیک پروژه استخر قزوین ۸ میلیارد و استخر شهر صنعتی ۱۲ میلیارد تومان اختصاص داده و به زودی اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: مسابقات فرهنگی و ورزشی در ۱۳ رشته برای دانش آموزان برگزار شد که دانش‌آموزان و فرهنگیان در سطح کشوری حائز رتبه شدند.

وی ادامه داد: در بحث نهضت سواد آموزی براساس شاخص‌های ارزیابی بیست و سه گانه استان قزوین رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

سیاهکلی تاکید کرد: ثبت‌نام و دریافت کتاب در مقطع ابتدایی تقریباً به طور کامل انجام شده است اما ثبت نام در دوره متوسطه به دلیل تأخیر در اجرای هدایت تحصیلی همچنان ادامه دارد که امیدواریم با مساعدت والدین و مدیران این فرآیند سریع‌تر انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما ۲۴۴ هزار نفر دانش آموز داریم که ۲۰۸ هزار نفر از این دانش آموزان درخواست کتاب داده‌اند که ما از مدیران مدارس و والدین می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای دریافت کتاب اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه در پروژه مهر، تیم مشخص شده و آماده بازدید از مناطق هستند تشریح کرد: ۲ هزار واحد آموزشی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۴ مرکز آموزشی فنی حرفه‌ای و کاردانش هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه واکسناسیون ۱۰۰ درصد فرهنگیان دز اول و دوم را دریافت کرده و حدود ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان و ۹۰ درصد فرهنگیان دز دوم را نیز تزریق کردند که باتوجه به بازگشایی مدارس تزریق دز یادآور الزامی است.

سیاهکالی عنوان کرد: سال گذشته از فروردین تا خرداد ماه آمار فوتی دانش‌آموزان براثر کرونا گزارش نشده و در ایام کرونا که مدارس حضوری بودند نیز تعداد مبتلایان محدود بود.

وی با بیان اینکه ۲۶ واحد استثنایی در استان وجود دارد مطرح کرد: در جشنواره‌های فرهنگی، هنری و قرآن ۱۴۲ نفر حائز رتبه کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: به دنبال احداث دو هنرستان در شهرک صنعتی هستیم تا دانش‌آموزان بتوانند علاوه بر تحصیل ساعات کارورزی خود را در این شرکت‌ها بیاموزند و علاوه بر دروس مهارت رشته خود را نیز آموخته باشند.

وی افزود: در سال جاری ۲ هزار نفر نیروی جدید از دانشگاه فرهنگیان جذب کرده‌ایم و ۱۴ ساعت از ظرفیت همکاران بازنشسته استفاده خواهیم کرد و فعلاً از نیروهای خرید خدمت استفاده نمی‌کنیم ودر تلاش هیتبم تا با این میزان نیرو کلاس‌ها را پوشش دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه همچنین از ظرفیت دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان نیز به صورت حق التدریس استفاده خواهیم کرد عنوان کرد: ۱۳ مدرسه کانکسی در قزوین وجود دارد که در تلاش هستیم همین تعداد را جمع آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قزوین حدود ۱۷ فضای تک دانش آموزی وجود دارد تصریح کرد: در سال گذشته ۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل بودند اما با اقدامات لازم قصد داریم در سال جاری حتی یک دانش آموز جا مانده از تحصیل نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار