‌استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن:

درس پژوهی و درس‌کاوی موثرترین راه آموزش است

شیراز ( پانا ) - استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن گفت درس‌کاوی به معلمان کمک می‌کند در کلاس‌های‌شان را به روی همدیگر باز کنند، از یکدیگر یاد بگیرند و راه‌های توجه به دانش‌آموزان و شوق یادگیری آن‌ها را پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
درس پژوهی و درس‌کاوی موثرترین راه آموزش است

محمدرضا سرکار آرانی در اولین نشست تخصصی درس کاوی در ایران که به همت معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: شناخت دانش‌آموزان و یادگیری معلمان از یکدیگر به هم‌پایه بودن شما با دانش‌آموز کمک می‌کند که در یک شرایط بهتر یادگیری قرار بگیرند و فقط با تشویق، تنبیه و ابزار‌های انگیزشی بیرونی ما را به رفع تکلیف پیش نبرد، بلکه خودش مسئله خود را پیدا کند و جهان خود را بسازد و با شوق و ذوق به یادگیری مستمر ادامه دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس نیز در ادامه گفت: این اولین نشست تخصصی درس‌کاوی است که در شیراز به‌صورت کشوری و با حضور ‌اساتید دانشگاه و اساتید آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

فرشید قاسمی، گفت: این جلسه با هدف اینکه بتواند پژوهش را با آموزش بیشتر و عمیق‌تر به‌وجود بیاورد و همچنین اساتید بتوانند درباره چالش‌های آموزش و پژوهش با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشند برگزار شده است، و امید است به اهداف در نظر گرفته شده برسد.

وی افزود: در این جلسه که به صورت حضوری و غیرحضوری (‌برنامه شاد و محیط اسکای روم‌) برگزار می‌شود، اکثر معلمانی که در جلسه حضور دارند کسانی هستند که در کلاس خود پژوهش و درس‌کاوی را مورد بحث قرار می‌دهند و با یکدیگر هماهنگی و مشارکت می‌کنند تا در تعامل با هم درباره چگونگی روش و شیوه تدریس درس‌ها، که بهتر می‌تواند یادگیری را بوجود آورد، به نتیجه برسند.

وی گفت: محورهای این نشست واکاوی تدریس، زمینه تحول در شیوه کلاس درس و پژوهش، در زمینه توانمندسازی معلمان و همچنین به اشتراک گذاشتن تجربه‌های پژوهش کلاسی است.

به گفته وی درس پژوهشی و درس‌کاوی واژه‌هایی است که اخیرا در امر آموزش و تعلیم و تربیت راه یافته است و واژه درس کاوی در ایران کمتر از یک دهه است که استفاده می‌شود و امروز اولین نشست تخصصی آن در شیراز برگزار شد و از این به بعد قرار است دبیرخانه درس پژوهشی در شیراز قرار بگیرد.

دانش‌آموز خبرنگار: عسل رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار