حاج‌علی اکبری:

نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد

محیط نماز جمعه باید از فعالیت‌هایی که ممکن است فضای آن را تخریب کند، پاکیزه بماند

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران گفت نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد و قانون اقدام راهبردی را هم با قوت عزیزان اجرا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز جمعه 14 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه و نماز جماعت از شعائر الهی هستند که با بزرگداشت آنها در واقع دین اقامه و بزرگداشت می شود؛ خداوند متعال تعظیم و بزرگداشت شعائر را دوست دارد.

وی افزود: اینکه جامعه‌ای شعائر الهی را بزرگ و با عظمت اجرا می‌کنند، نشانه این است که مردم آن جامعه از تقوای الهی والایی برخوردارند. بدون شک صدرنشین شعائر الله، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و قطعا زنده بودن نهضت اسلامی به برکت امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً سامانه بارش‌های جدید وارد کشور شد و بارش‌های فراوانی را در کشور داشتیم که به خاطر طبع این پدیده این بارش‌ها در بسیاری از موارد سیل آسا بود و در بخشی از موارد هم دشواری های فراوانی را در زندگی مردم عزیز ما پیش آورد، ضمن شکر به درگاه الهی به دلیل نزول رحمتش، به خانواده های داغدار که عزیزان خودشان را از دست دادن تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم به همت مسئولین محترم رسیدگی فوری به مشکلاتی که آنها در زندگیشان پیش آمده انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما یکی از ششمین کشورهای حادثه‌خیز جهان هستیم انواع و اقسام و از ۴۱ نوع حادثه‌ای که شناخته شده است ۳۱ نوع را ما داریم از زلزله سیل تا کویرزایی، طوفان و مسائل دیگر. سیاستگذاری درست، تنظیم قوانین مناسب، داشتن ساختارهای مناسب و مطلوب برای رویارویی با این حوادث یکی از مسائل جدی کشوری با خصوصیات کشور ماست.

حاج علی اکبری گفت: خدا را شاکریم که ائمه جمعه در هفته گذشته به خدمت رهبر انقلاب رسیدند و فرصت ایجاد شد که به این مسئله مهم در فضای افکار عمومی جامعه پرداخت شد. رهبر انقلاب توصیه‌های روشنی در آن جلسه خطاب به ائمه جمعه داشتند که همه دست اندرکاران باید تلاش کنند تا نماز جمعه های ما به وضعیت مطلوبی که رهبر انقلاب اشاره کردند، برسد.

وی اضافه کرد: محیط نماز جمعه باید از فعالیت‌هایی که ممکن است فضای آن را تخریب کند، پاکیزه بماند.

حاج علی اکبری گفت: بحمدالله مسئولان نظام اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند و راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند نظام تصمیم گرفته که پای مساله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد و قانون اقدام راهبردی را هم با قوت عزیزان اجرا می‌کنند. اخیراً خبرهای شوق‌انگیزی را در مورد فعال‌سازی چرخه غنی‌سازی شنیدیم؛ خداوند را شاکریم و از عزیزانمان در این عرصه‌ها تشکر می‌کنیم که با قوت این مسیر را ادامه می‌دهند و از حقوق ملت با قوت دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: در محور مذاکره برای رفع تحریم‌ها دوستان عازم هستند انشاالله با مواجهه عاشورایی با همان مدیریت عاشورایی، مقاوم و سربلند از منافع کشور قاطعانه و هوشیارانه در این عرصه هم پاسداری خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: ما هم به دشمنانمان و به آمریکای جهانخوار و به طرف‌های مذاکره عرض می‌کنیم که ایران را امتحان نکنید اگر نیاز به مذاکره دارید که دارید، با شرایط این ملت مظلوم مقتدر کنار بیایید و دست از زیاده‌خواهی‌هایتان بردارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار