روسیه خواستار بازگشت آمریکا به توافق برجام شد

تهران (پانا) - وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از موضع ایران درباره رفع تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای، خواستار تجدیدنظر آمریکا در موضع خود و بازگشت به این توافق بین‌المللی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
روسیه خواستار بازگشت آمریکا به توافق برجام شد

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف که برای شرکت در نشست وزیران خارجه «آسه‌آن» در کامبوج به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: اکنون آمریکایی‌ها دنبال این هستند که یک طرح متفاوت را در یک توافق جدید بگنجانند در حالی که ایرانی ها بر مفاد توافق حاصل شده در سال ۲۰۱۵ تاکید دارند. من معتقدم موضع ایران کاملا مشروع است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون موضوع این است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند یک طرح تغییر یافته را موضوع یک توافق جدید قرار دهند در حالی که ایرانی‌ها بر توافق‌های مصوب ۲۰۱۵ پافشاری می‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: آمریکایی‌ها از طرحی خارج شدند که همه طرف‌های دیگر و خود آمریکایی‌ها آنرا تایید کرده بودند. باتوجه به اینکه واشنگتن تلاش کرد این توافق را از بین ببرد خودش هم باید با تجدیدنظر در موضعش به آن برگردد. امروز مشکل این است.

لاوروف افزود: موضع روسیه نیز درباره امضای توافقی برای احیای برجام کاملا روشن و غیرقابل تغییر است؛ این طرح باید به همان شکلی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده احیا و مشمول هیچ گونه اصلاح یا استثنایی نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار