تعیین تکلیف لایحه انتخابات تا پایان شهریور

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت کشور گفت‌ لایحه تقسیمات کشوری با تاکید بر توجه به مناطق محروم در حال بازنگری است و کار لایحه انتخابات نیز تا آخر شهریور به سرانجام می رسد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف لایحه انتخابات تا پایان شهریور

‌محمدرضا غلامرضا در حاشیه اولین همایش معاونین سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: این همایش با محوریت رویکرد کلی معاونت سیاسی وزارت کشور برگزار شده است. براساس برنامه ۱۴۰۱ که به برنامه تحولی توجه شده است باید در این راه همکاران را توجیه کنیم.

وی عنوان کرد: دو لایحه در دستور کار وزارت کشور است. لایحه جامع انتخابات و لایحه تقسیمات کشوری که باید در موعد زمانی مشخص هر دو لایحه آماده و به مجلس ارائه شود.

غلامرضا تصریح کرد: لایحه تقسیمات کشوری در حال بازنگری است و اکنون همکاران در حال اعمال اصلاحاتی بر آن هستند. رویکرد رئیس‌جمهور درباره این لایحه اولا قانون‌محوری ست و دوم اینکه در آن نگاه و‌توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شده است و امیدواریم همکاری سایر دستگاه‌ها را نیز در این حوزه شاهد باشیم.

معاون سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: لایحه انتخابات را هم امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس و شورای نگهبان تا آخر شهریور ماه آماده و ارائه شود.

غلامرضا افزود: نگاه به انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی می‌تواند سطح مشارکت را به خوصوص در انتخابات۱۴۰۲ بالا ببرد.

وی در ادامه؛ درباه دیگر اقدامات وزارت کشور گفت: بر روی موضوعات کلان فضای سیاست داخلی کار‌هایی را انجام می‌دهیم. در کمیسیون‌های مختلف وزارت کشور مصوبات خوبی داشتیم و یکی از مصوبات این جلسات برگزاری کارگرو‌های تخصصی در استان‌ها است و تا پایان سال تلاش می‌کنیم مطالبات استان‌ها بررسی شود.

غلامرضا در ادامه با اشاره به بحث انتصابات در کشور تصریح کرد: یک مشکل در کشور ما خلاء نظام انتصاباتی است و رهبر انقلاب هم به ایجاد نظام انتصابات در کشور تاکید کردند. هم اکنون براساس شاخص‌ها؛ چارچوبی تعیین شده و بنا داریم با حمایت وزیرکشور بر روی عملکرد استانداران؛ فرمانداران و بخشداران نظارت کنیم و‌حتی درخصوص عملکرد آن‌ها برای پیشرفت امور، کارنامه صادر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار