معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

توسعه آموزش‌های مهارتی راه برون‌رفت از مشکلات تربیتی است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بازدید از آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، توسعه آموزش‌های مهارتی را راه برون‌رفت از مشکلات تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۸۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه آموزش‌های مهارتی راه برون‌رفت از مشکلات تربیتی است

با حضور مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه، علیرضا عسگری، رئیس اداره کاردانش و فنی و حرفه‌ای اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیت اصلانی، مدیر آموزش و‌پرورش ناحیه یک بهارستان، ماشالله درختی معاون و کارشناسان مسئول آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان، جلسه بررسی و نقد مشکلات و کاستی‌های آموزش و راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزش برگزار شد.

تاجیک در این نشست تخصصی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، موفقیت در پرورش و تربیت دانش‌آموز تمام ساحتی را در راستای اجرای صحیح توسعه متوازن رشته‌ای و آموزش‌های کیفی و مطلوب دانست و رسیدن به وضع مطلوب در اجرای توسعه متوازن و آموزش کیفی را به همکاری و همراهی تمامی ارگان‌ها و نهادهای شهرستان دانست و افزود: برای رسیدن به این مطلوب نیاز است تا حمایت، همراهی، همدلی و مشارکت مسئولان شهرستان، راه‌های توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی را هموار کرده و در کنار آموزش و پرورش حضور موثر و موفق داشته باشند.

در این نشست اصلانی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با تاکید بر حفظ وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب، بهره‌گیری از توان و ظرفیت نیروی انسانی باتجربه و کارآمد در قالب حرکت تیمی را از اولویت‌های مهم خواند و گفت: در رسیدن به نتایج مطلوب، نیاز به تلاش مستمر و پیگیر وجود داشته و برای دستیابی به نتیجه و ثمره این تلاش‌ها نیازمند زمان برای گذر از مشکلات و کمبودها هستیم.

در ادامه جلسه نیز با تفاهم صورت گرفته بین معاونت آموزش متوسطه اداره کل شهرستان‌های تهران و معاونت آموزش ناحیه یک بهارستان، مقرر گردید در تداوم گام‌های پیشین در راستای توسعه متوازن رشته‌ای، از ظرفیت هنرستان‌های تک نوبته استفاده و با ایجاد نوبت دوم هنرستان‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت موجود کارگاهی هنرستان‌ها در منطقه و تخصیص نیروی متخصص هنرآموز در رشته‌های مورد نیاز با مساعدت اداره کل، گام‌های موثرتری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برداشته شود.

در پایان این نشست، تاجیک و همراهان ضمن بازدید از پروژه هنرستان‌های جامع ناحیه یک بهارستان در جریان کیفیت و کمیت تکمیل پروژه ها قرار گرفتند و با توجه به نیاز تامین انشعابات خدمات شهری از جمله آب، گاز و برق، برنامه‌ریزی لازم در خصوص مشارکت فرمانداری، بخشداری و... همچنین اداره کل نوسازی مدارس در تخصیص و تامین نیازهای هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت تا همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی فاز اول این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار