سجادی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

پرونده ویلموتس عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است

در مجلس فرصت دفاع به من داده نشد/ پرونده ویلموتس را تا انتها پیگیری می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه پرونده ویلموتس عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است، گفت پرونده ویلموتس را تا انتها پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پرونده ویلموتس عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است

سید حمید سجادی، وزیر ورزش در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره الزام فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: در نامه فیفا الزامی نبود بلکه پیشنهاد شده که پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما مشکلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

وی اضافه کرد: در مشهد هم قرار نبود تماشاچی داشته باشیم و شرایط از نظر زیرساخت فراهم نبود اما از جامعه زنان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در مشهد میزبان زنان در ورزشگاه باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص حضور خود در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: سوال‌کننده محترم سوالی که از من پرسید مبحث دیگری بود و بر بنده خرده گرفتند که چرا به مسببین پرونده ویلموتس اجازه ثبت‌نام داده‌اید، در حالی که این موضوع در اختیار وزارت ورزش نیست. هر کسی که شرایط را داشته باشد می‌تواند ثبت نام کند. وزارت ورزش نمی‌تواند از ثبت نام کسی جلوگیری کند.

سجادی اضافه کرد: روز گذشته در مجلس به راحتی متهم شدم و این‌ناحق بود، در مجلس فرصت دفاع به من داده نشد. پرونده ویلموتس را تا انتها پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه رسد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص پیگیری‌ها و اقدامات برای پرونده ویلموتس، گفت: ما وظیفه نظارتی خود را مطابق قانون داریم. هم بحث پیش‌پرداختی که اتفاق افتاده و هم ضمانتی که گرفته شده و اینکه آن شرکت بعد از آن اتفاق، ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی بابت آن دو میلیون یورو فدراسیون پرداخت کرده است اما چون ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود، الان شش دانگ آن ساختمان به نام شرکت شده است. سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم برای اینکه به نام فدراسیون فوتبال است همین اتفاق برایش افتاده است. به خاطر آن ضمانت الان پیش‌پرداخت انجام شده و اخیرأ هم رای دستیاران آمد که منتظر دو مورد پنج درصد دیرکرد پرداخت آقای ویلموتس هم هستند.

وی افزود: ما پیگیری لازم را مطابق قانون انجام می‌دهیم و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد و نتایج آن اعلام می‌شود. عده‌ای بعد از صحبت‌های من در برنامه صف اول، بر من خرده گرفتند. خیلی از افرادی که عملکرد گذشته‌ آنها مشخص است و در دوران‌ مدیریت خود در باشگاه‌های مختلف می‌دانیم که چه کرده‌اند و چه عواقبی را برای ورزش کشور به بار آوردند، برای من خط و نشان کشیده‌اند آن هم به این علت که وزیر ورزش و جوانان وظیفه حاکمیتی خود را تشریح کرده است. هنوز نامی از کسی نیاورده‌ایم و فقط اتفاقات را تشریح کرده‌ایم، خیلی‌ها به لرزه افتاده‌اند.

وی با بیان اینکه پرونده ویلموتس عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است، افزود: عده‌ای گفتند وزیر ورزش از یک کاندیدا پشتیبانی می‌کند، خیر این گونه نیست، وزارت ورزش براساس وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند. در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه ورود به خود نمی‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار