۵۰۰پروژه نیمه‌تمام در استان اردبیل آماده تکمیل است

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت در استان ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که سعی می‌شود با اولویت و نیازسنجی این پروژه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
۵۰۰پروژه نیمه‌تمام در استان اردبیل آماده تکمیل است

داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با اعلام این خبرافزود: برای تکمیل این پروژه‌ها یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در نیمه اول سال جاری اختصاص یافته و تلاش بر این است تا هر چه سریعتر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی از ابلاغ یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته‌های اخیر برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان خبر داد و افزود: ۵۷ درصد تخصیص اعتبارات در ۶ ماهه اول امسال انجام شده و بعد از مبادله موافقت‌نامه‌ها سعی بر این است تا تخصیص اعتبارات به صورت نقدی و اسناد در اولویت‌ قرار گیرد.

شایقی بیشترین پرداختی را مربوط به حقوق نیروهای طرحی، آبداران و راهداران اعلام کرد و ادامه داد: در کنار تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام، سعی بر این است تا پرداختی به نیروهای شاغل در ادارات با اولویت نیروهای طرحی و قراردادی به سرانجام برسد.

وی گفت: امسال ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات حوزه آب و راه استان اردبیل اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مهمترین اولویت تکمیل پروژه‌ها را در این شهرستان سد گیوی و پایاب آن بیان کرد و گفت: سه هزار هکتار از اراضی با بهره‌برداری از پایاب سد گیوی از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد و این امر به افزایش سرانه درآمدی مردم کمک خواهد کرد.

شایقی افزود: برای این پروژه ۲۲۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای پروژه با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.

وی بیان کرد: سد گیوی که از سال ۸۴ شروع شده در سال ۹۶ به اتمام رسیده ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا اراضی حاصلخیز این منطقه زیر کشت محصولات آبی برود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تا پایان آذرماه قرار است از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای پروژه های مصوب تامین و تخصیص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار