جنون بازیگری «مهران رنج‌بر» در سالن اصلی تئاتر شهر تهران

تهران (پانا) - «مهران رنج‌بر »در نمایش پروین، نقش نصرالله اعتصامی برادر کوچکتر پروین اعتصامی را بازی می کند؛ نصرالله شخصیتی جوان، روشنفکر و پرهیاهو دارد که در فاصله‌ای انتقادی با دیگر شخصیت‌های نمایش، ایستاده و نگاهی موشکافانه به زندگی، رفتارها و کنش‌های آنها دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جنون بازیگری «مهران رنج‌بر» در سالن اصلی تئاتر شهر تهران

سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران این روزها میزبان نمایشی فرهنگی- تاریخی با عنوان «پروین» است که به قلم و کارگردانی «حسین کیانی» و تهیه کنندگی «داود نامور»، روی صحنه رفته؛ نمایشی تمام ایرانی که به فرازی خاص از ماه های پایانی زندگی پروین اعتصامی شاعره بلندآوازه کشور پرداخته و تماشاگران تئاتر را با بازی ها، شخصیت ها و روایت هایی تودرتو از یک زندگی ایرانی مواجه کرده است؛ زندگی شاعری با شهرتی فراگیر در ایران و در میان پارسی زبانان جهان.

به جرات می توان گفت نمایش پروین، وجهی کمتر دیده شده از زندگی پروین اعتصامی است. در این نمایش بازیگران صاحب نام و شناخته شده ای روی صحنه رفته اند؛ از «نرگس محمدی» و «امین زندگانی» گرفته تا «جواد یحیوی» و «اکرم محمدی»، از «هوشنگ قوانلو» گرفته تا «جواد مولانیا» و «مریم ندایی». در این میان اما «مهران رنج بر»، به جرات، تک ستاره ایست که این روزها بازی درخشان اش، توجه های بسیاری را به خود جلب کرده؛ یک بازی برونگرا، واقعگرا و پرتنش با دیالولگهایی شنیدنی و اثرگذار.

«مهران رنج بر» از جمله چهره های شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است اما علاقمندان تئاتر، بازی های چشمگیر و تماشایی او را بیشتر به یاد می آورند چرا که ساعات بسیاری را نفس به نفس با او در سالنهای تئاتر کشور گذرانده اند. «رنج بر »در نمایش پروین، نقش نصرالله اعتصامی برادر کوچکتر پروین اعتصامی را بازی می کند؛ نصرالله شخصیتی جوان، روشنفکر و پرهیاهو دارد که در فاصله ای انتقادی با دیگر شخصیت های نمایش، ایستاده و نگاهی موشکافانه به زندگی، رفتارها و کنش های آنها دارد.

«حسین کیانی» نویسنده و کارگردان پروین، شخصیت «نصرالله» را چنان پرداخته و مهران رنج بر این شخصیت را چنان روی صحنه برده است که شمار زیادی از تماشاگران نمایش پروین تا کنون بازی و ماهیت شخصیت نصرالله اعتصامی را تحسین کرده اند. بی اغراق می توان گفت لحظات حضور رنج بر روی صحنه، لحظاتی است که تماشاگران دوست دارند کش بیایند و طولانی تر شوند. رنج بر در گفت و گو با روابط عمومی مطبوعات و رسانه نمایش پروین گفته است: من در هر نقشی که بازی می کنم می کوشم بهترین خودم را روی صحنه ببرم و شخصیت نصرالله اعتصامی، درون خود جوهری دارد که برای بهتر بازی کردن و متفاوت بودن، دست هایم را بازتر گذاشته است. گفتنی است نمایش پروین همه روزه به جز شنبه ها ساعت ۱۹ در سالن اصلی تئاتر شهر تهران روی صحنه می رود. علاقمندان می توانند از طریق سایت تیوال و گیشه تئاتر شهر، بلیط نمایش پروین را تهیه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار