ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر به ۷۴۰۰ زائر ایرانی حج تمتع

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حدود ۷۴۰۰ زائر ایرانی حج تمتع در عربستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر به ۷۴۰۰ زائر ایرانی حج تمتع

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی مرعشی گفت: از روز ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع در کشور عربستان تا روز گذشته اول تیرماه، ۷۳۹۴ زائر ایرانی از خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر ایران در مکه و مدینه منوره بهره‌مند شده‌اند.

مرعشی با اشاره به اینکه خدمات تیم‌های بهداشت و درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر در عربستان شامل ویزیت تخصصی، بستری اورژانس، نوار قلب، داخلی، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، تست قند و فشار خون، تزریقات، جراحی، داروخانه و امداد و انتقال و… بوده است، افزود: تا کنون ۱۰ زائر بیمار از خدمات بستری، ۵۱۳ زائر از خدمات پاراکلینیکی، ۱۱۰۵ نفر از خدمات پرستاری و ۲۱۹ نفر از خدمات انتقال و مددکاری استفاده کرده‌اند، همچنین ۲۴۱۴ زائر نیز در مطب‌ها ویزیت شده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: در مجموع ۱۸۰۹ زائر در مکه و ۵۵۸۵ زائر در مدینه از خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر ایران بهره‌مند شده‌اند.

مرعشی تاکید کرد: در حال حاضر زائر بستری در بیمارستان سعودی و بیمارستان هلال‌احمر نداریم و تمام زائران در صحت و سلامت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار