جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت مدارس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان آماده برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان

منصور جوادی در گفت و گو با پانا افزود: تابستان امسال برنامه‌هایی پرنشاط برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس منتخب، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و مجتمع‌های ورزشی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس بخشنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش پایگاه‌ها از هفتم تیر ماه فعالیت‌های تابستانی خود را در رشته‌های قرآنی، فرهنگی، مهارت آموزشی، ورزشی و علمی و هنری آغاز خواهند کرد.

جوادی بیان کرد: برابر شعار سال با عنوان «هر دانش‌آموز یک مهارت» این پایگاه‌ها فعالیت خود را شروع خواهند کرد و اهدافی را که پیگیری می کنیم ایجاد فضایی جذاب در پایگاه‌ها برای دانش‌آموزان و توجه به علایق آنان است.

وی بیان کرد: ایجاد فرصت‌هایی برای آموزش مهارت‌های فردی و اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای و تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان پیگیری می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: این دو محور «تقویت هویت دینی و ملی و کسب حداقل یک مهارت» با جدیت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در استان توسط آموزش و پرورش در اولویت است ادامه داد: در این زمینه ساحت عبادی و اعتقادی و اخلاقی پیگیری می شود و به روخوانی و روانخوانی قرآن و آشنایی با مفاهیم و آموزه های قرآنی در دارالقرآن‌ها و کانون‌ها و مدارس منتخب در کانون‌های مدارس توجه ویژه ای خواهد شد.

جوادی با اشاره به فعالیت هنرستان‌ها و نیاز به توجه به ساحت اقتصادی، حرفه ای و اشتغالزایی گفت: نحوه طراحی لباس و رشته های مختلف هنرستانی نحوه فروش تولیدات فرهنگی نیز در این پایگاه‌ها آموزش داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: توجه به ساحت زیبا شناختی و هنری نیز با برگزاری کلاسهای نقاشی و خطاطی و سایر رشته ها و همچنین آموزش هنرهای تجسمی و دستی و برگزاری جشنواره های بومی و محلی نیز در تابستان پیگیری می شود.

جوادی با بیان اینکه در بخش علمی و فناورانه نیز پایگاه‌های تابستانی فعالیت خواهند کرد گفت: آموزش رباتیک و تعمیر لوازم صوتی و الکترونیکی هم از جمله مصداق‌های این فعالیت‌ها خواهند بود.

وی اضافه کرد: دوره و کلاس‌های زیستی و تربیت بدنی نیز در این پایگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و دانش آموزان در مجتمع‌های ورزشی آموزش‌های لازم را با مراجعه به مدارس و پایگاه‌های منتخب می‌توانند ثبت نام کنند.

جوادی با اشاره به ساحت‌های اجتماعی و سیاسی گفت: برگزاری گفتمان‌های دانش آموزی و اردوهای متعدد یک روزه مدنظر است تا اهداف تربیتی محقق شود.

وی بیان کرد: سایر دستگاه‌های دولتی هم همگام با آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت دارند و در طول فعالیت‌ها که تا 15 شهریور خواهد بود سعی می شود به اهداف پیش بینی شده دست یافت.

جوادی گفت: سال گذشته 61 هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت داشتند که امسال با توجه به حضوری شدن فعالیت این پایگاه‌ها پیش بینی می‌شود استقبال چشمگیر باشد.

طاهره نوید آرین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار