دلیل خاموشی آسانسورهای مترو اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر ناایمن و حادثه‌ساز بودن آسانسورهای ایستگاه‌های مترو، گفت شرکت متروی تهران باید برای استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام کند؛ در غیر این صورت استفاده از آسانسورها، همچنان غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دلیل خاموشی آسانسورهای مترو اعلام شد

اداره کل استاندارد استان تهران، «عباس نوری» در این خصوص تشریح کرد: با توجه به مکاتبه سازمان ملی استاندارد ایران با بیمه مرکزی در خصوص منع ارائه خدمات بیمه‌ای به آسانسورهای بدون تاییدیه استاندارد، شرکت‌های بیمه، بیمه‌نامه آسانسورهای غیراستاندارد مترو را دیگر تمدید نکردند و شرکت مترو موظف شد آسانسورهای فاقد گواهینامه بازرسی معتبر و بیمه‌نامه را از چرخه مصرف خارج و خاموش کند.

وی ادامه داد: تاکنون مترو تهران بعد از خاموشی آسانسورهای خود، هیچ مکاتبه‌ای برای اخذ راهکار و حل مشکل موجود با اداره کل استاندارد استان تهران انجام نداده است.

این مقام مسئول یکی از نقص‌های بحرانی آسانسورهای مترو را این‌گونه توضیح داد: در صورتی که فاصله بین آستانه درب‌های طبقات متوالی از ۱۱ متر تجاوز کند، درب‌های اضطراری میانی باید به‌گونه‌ای تعبیه شوند که فاصله بین آستانه درب‌ها بیشتر از ۱۱ متر نباشد؛ به عبارت ساده‌تر، باید بتوان در زمانی که کابین آسانسور بین طبقات متوقف شده است، مسافرین محبوس را نجات داد.

نوری در پاسخ به ادعای شرکت مترو مبنی بر عدم امکان تعبیه درب اضطراری در اکثر چاه‌های آسانسور، به دلیل شرایط قرارگیری ایستگاه‌های مترو در زیرزمین، گفت: اگر امکان گذاشتن درب اضطراری در طول مسیر برای آسانسورها وجود نداشته باشد، بر اساس استاندارد ملی شماره ۱- ۶۳۰۳، راهکار جایگزین برای آن پیش‌بینی شده است. با این وجود، شرکت مترو برای این موضوع نیز اقدامی نکرده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران از سازندگان بناها و عرضه‌کنندگان آسانسور درخواست کرد: در زمان طراحی و نصب آسانسورها، در راستای حفظ ایمنی و سلامت جامعه الزامات استانداردهای ملی را مدنظر قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار