اگر انضباط ندارید، بخوانید!

تهران (پانا) - تا به حال دقت کرده‌اید چگونه برخی افراد صبح‌های بی‌دردسر و آرامی را سپری می‌کنند در حالی که باقی افراد ساعت‌ها میان انبوهی از کارهای ریز و درشت، دست و پا می‌زنند؟ عادت‌های معمول افراد منظم و سازمان‌یافته را بخوانید و این ترفندها را در زندگی خود پیاده کنید.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر انضباط ندارید، بخوانید!

به گزارش ایرنا، جودی واتسون، بنیانگذار و رئیس سازمان عالی، در مقاله‌ای گفته است: بیدار شدن حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از باقی اعضای خانه برای ایجاد تغییر کافی است. زود بیدار شدن به معنای زود خوابیدن است، بنابراین اگر در خواب شب مشکل دارید، مطمئن شوید از دلایلی که اجازه خواب خوب را به شما نمی‌دهد، آگاه هستید.

تلفن همراه خود را چک نمی‌کنند

بهترین توصیه به گفته فای ولف، این است که هنگام خواب تلفن همراه خود را در اتاق خواب خود نگه ندارید چرا که به محض بیدار شدن سریعاً تلفن را به دست می‌گیرید و بدون آنکه متوجه آن شوید، ساعت‌ها در سیاه‌چاله گم می‌شوید. در عوض، بلافاصله پس از بیدار شدن در رختخواب بنشینید، حداقل ۳۰ ثانیه چند نفس عمیق بکشید، و با یک حس خوب و آرام از جا برخیزید.

چند کاری که دوست دارند را انجام می‌دهند

ولف می‌گوید: من به خودم اجازه می‌دهم در ابتدای صبح چند دقیقه‌ای از زمان را به کارهایی اختصاص دهم که دوست دارم انجام شود، کارهایی مانند مدیتیشن، یوگا یا موسیقی. افراد شاد فراموش نمی‌کنند کارهای مختص خود را در طول روز انجام دهند.

وظایف را به ترتیب همیشگی انجام می‌دهند

کیسی اسموندسون، وبلاگ نویس می‌گوید: وقتی مسواک می‌زنید یا دوش می‌گیرید، در واقع یک دستور را دنبال می‌کنید زیرا این کارها بخشی از یک عادت روزانه است. این تئوری می‌تواند برای باقی کارهای روزمره شما نیز کارآمد باشد. هرچه بیشتر تمرین کنید، کمتر مجبور خواهید بود که آگاهانه درباره هر مرحله آن فکر کنید. چیزی که روزی چالش به نظر می‌رسید به زودی بیشتر شبیه طبیعت دوم شما خواهد شد.

به پیام‌های مهم پاسخ می‌دهند

پیام‌های شخصی یا کاری خود را زمانی بررسی کنید، که آماده پاسخ به آنها هستید. به این ترتیب، هنگام انجام کارهای دیگر، ذهن شما سنگینی نخواهد کرد و توجه‌تان را به پیام‌های بی‌پاسخ گذاشته نخواهید سپرد. این روش بدون دردسر را انجام دهید تا کمی منظم‌تر شوید.

اهداف واقع‌بینانه را تعیین می‌کنند

واتسون پیشنهاد می‌کند که عادت‌های خود را به تدریج اضافه کنید. اگر سعی کنید همه چیز را یک باره تغییر دهید، قبل از اینکه به خود فرصتی بدهید تا عادت مورد نظر خود را ایجاد کنید، احتمالا ناکام خواهید ماند.

شب قبل غذا درست می‌کنند

ولف می گوید: اگر بدانید هر روز چه چیزی می‌خورید، دیگر فکر شما درگیر تهیه غذا نخواهد شد. هر شب غذای روز بعد را آماده کنید، تا صبح که بهترین زمان از روز شماست، به فکر کردن در مورد غذا در میانه یخچال سپری نشود.

قورباغه خود را می‌خورند

بسیاری از ما جمله معروف مارک تواین را می‌دانیم که می‌گوید: ابتدای صبح یک قورباغه زنده بخورید، باقی روز اتفاق بدتری برای شما نخواهد افتاد. بنابراین، کاری که دوست ندارید را به عنوان اولین کار روز خود به اتمام برسانید تا بتوانید یک روز پربار داشته باشید بدون اینکه ذهن شما را درگیر کند. ولف می‌گوید: این بهترین توصیه برای انجام زودهنگام سخت‌ترین کار است.

مناطق مهم خانه را قبل از خارج شدن تمیز می‌کنند

ولف می‌گوید: میز آشپزخانه، کاناپه و سینک ظرفشویی سه منطقه اصلی خانه من است که اگر تمیز باشند، من احساس آرامش می‌کنم. وقتی به خانه برمی‌گردم، می‌توانم روی کاناپه استراحت کنم یا بدون مواجه شدن با انبوهی از ظرف‌های کثیف، وارد آشپزخانه شوم. بنابراین، قبل از بیرون آمدن از خانه مناطق اصلی را تمیز کنید تا دچار هرج و مرج کلافگی نشوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار