در اجلاسیه کنگره ملی شهدای عشایر

فرمانده کل سپاه: امروز دشمن افسرده و پژمرده از تعقیب اهداف خود است

تهران (پانا) - فرمانده کل سپاه گفت امروز دشمن افسرده و پژمرده از تعقیب اهداف خود، اما در عین حال زخمی و با کینه‌ای عمیق، به مشتی خائن به کشور و ملت پناه آورده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده کل سپاه: امروز دشمن افسرده و پژمرده از تعقیب اهداف خود است

‌به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در اجلاسیه نهایی کنگره 11هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مصلی بزرگ امام خمینی(رحمت الله علیه) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در توصیف سیمای دل انگیز و جذاب عشایر و تأثیر این قشر تلاش گر در تمام شئون کشور و همچنین نقش شهیدان والامقام این جامعه بزرگ وفادار و غیرتمند و ولایتمدار و محب اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: معتقدم هر جامعه‌ای، قومی و ملتی بازتاب طبیعتی است که در آن زندگی می‌کند.

وی تصریح کرد: اینجا گلستانی از گلهای رنگارنگ و زیبا و پرتنوع جامعه عشایری کشور حداقل از 26 استان است. این رنگین کمان زیبا و دل انگیز و احساس برانگیز و جذاب و روحیه بخش از حضور عشایر مختلف از بخش های مختلف این سرزمین بزرگ، نماد زیبایی از وحدت آسمانی اقوام ما روی زمین است.

فرمانده کل سپاه گردهم آمدن عشایر بختیاری، قشقایی، لر، عرب، ترک، فارس، کرد، بلوچ، ترکمن، سیستانی، کرمانی و ... از اقصی نقاط این سرزمین را یادآور آیات زیبای قرآن دانست که می فرماید: « إِنَّا خَلَقْنکُم مِّن ذَکَروَأُنثَی وَجَعَلْنکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُواْ ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَیکُمْ» .

وی تصریح کرد: این شعوب مختلف، قبایل متنوع، اطلس پرتنوع و پرتراکم از عشایر با آداب و رسوم و لباس ها و سنت ها و آداب مختلف همه نشانه ها و جلوه های زیبا و اعجاز خلقت است که یک جغرافیای رنگارنگ با رنگهای دل انگیز از صفای باطن، اخلاص، ساده زیستی، تلاش و مجاهدت ساخته است.

سرلشکر سلامی گفت: عشایر رنگ طبیعتی را به خود گرفته اند که با آن مأنوس و همنشین هستند و آنها قله های بزرگ را طی می کنند و اهل هجرت هستند و در هجرت زندگی می کنند. مهاجر الی الله و مانند قله های سربلند هستند.

فرمانده کل سپاه افزود: عشایر سربلند، سرافراز و باشکوه و عزیز و مقتدر و پرافتخارند و این خصلت ها را از کوه ها و صخره هایی که طی می کنند آموخته اند و سینه های ستبرشان برای اسلام و برای وطن همانند صخره ها سترگ ، سخت و نفوذ ناپذیر است.

وی ادامه داد: آن‌ها همانند چشمه‌های زلال طبیعت، پاک، باصفا و خالص هستند و نگاهشان همواره به آسمان است و رزق خود را از خداوند می‌طلبند، اما بر روی زمین تلاش می‌کنند تا از نعمت‌های الهی ارتزاق کنند.

سرلشکرسلامی تصریح کرد: عشایر همانند طبیعت سخاوتمند هستند. این صفای باطن و زیبایی در لباس و پوشش، غیرتمندی در جهاد و مبارزه و مقاومت آن‌ها موجب محبوبیتشان نزد خداوند شده است.

وی با یادآوری عشق عشایر و مردم چهارمحال و بختیاری به حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و نامگذاری تیپ این استان به نام حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام اظهار کرد: شهدای والامقام اقوام مختلف عشایر الگویی از غیرت و وفاداری است و عطر دل‌انگیز شهادت را در جای جای کشور منتشر کردند، عشایر کوهی از ایمان و وفاداری هستند و بر آن‌ها درود می‌فرستیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی در نبرد بزرگ جهانی به سود جهان اسلام و کشور بود، تصریح کرد: هیچ کشوری به خودی خود باقی نمی‌ماند و همچنین به حیات نمی‌رسد و بدون مجاهدت، مقاومت، ایستادگی، اهدای شهید و جانباز نمی‌توان جامعه‌ای قوی داشت.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران هیچ پشت و پناهی به‌جز خداوند متعال نداشت، دشمنان به‌دنبال این بودند تا کشور ایران را عقب‌مانده، افسرده و محتاج بیگانه معرفی کنند و دستاوردهای مادی و معنوی کشورمان را به یغما ببرند، اما تدابیر و رهنمودهای امام و مجاهدت و ایستادگی مردم مانع تحقق رویاهای شوم دشمنان شد.

سردار سلامی در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام خمینی (ره) بیرق را برافراشت و هم‌چنان پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگه داشته است.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری در خاک کشور خفته باشند و عشایر غیور راهشان را ادامه ندهند، این ایستادگی طی کردن مسیر را آسان می‌کند، قطعا با پشت سر گذاشتن سختی‌ها به آرامش خواهیم رسید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به روایتی از مولای متقیان و آیات شریفه قرآن، رویگردانی از جهاد را عامل ذلت دانست و با تاکید بر اینکه نتیجه مقاومت عشایر در برابر طاغوت و دشمن بعثی در کشور مشهود است، بیان کرد: عشایر تا امروز نیز ایستادگی کردند، دشمنان جمهوری اسلامی در حال افول هستند، شاهدیم که صهیونیست‌ها در حال افول بوده و آمریکایی‌ها نیز به هیچ دستاوردی نرسیده‌اند.

وی با اشاره به تداوم دشمنی با انقلاب اسلامی که در شبکه های تلویزیونی غربی و فضای مجازی مشهود است، تاکید کرد: تاریخ ایران اسلامی سرشار از پیروزی است، اما دشمنان جمهوری اسلامی عقب ننشسته‌اند و این دشمنی را از شبکه‌های تلویزیونی غربی و شبکه‌های مجازی شاهد هستید، امروز دشمن افسرده و پژمرده از تعقیب اهداف خود، اما در عین حال زخمی و با کینه ای عمیق، به مشتی خائن به کشور و ملت پناه آورده است، تا راهی برای نجات پیدا کند، اما ایران با دست‌های خالی توانست منطق خود را در سراسر جهان گسترش دهد و صف‌آرایی کند، شمشیر خود را بلند کرد و حرف خود را در جهان جاری کرد.

سردار سلامی ادامه داد: در طی ۴۴ سال گذشته ملت ایران سرحال و سرافراز باقی ماند و امروز شاهد برگزاری محفل تجلیل و تکریم شهدا هستیم، دشمنان فکر می‌کنند می‌توانند قلب‌های مردم ایران اسلامی را کنترل کنند، مردمی که یاد صدها هزار شهید را در سینه دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: مردم ما همان مردمی هستند که آرزو دارند در خدمت امام حسین(علیه السلام ) در روز عاشورا بودند، خائنان به ملت ایران با دشمن یکی هستند و می‌خواهند جوانان کشور را از مسیر خارج کنند، اما ملت ایران این توطئه را می‌داند.

وی تصریح کرد: آرزوی ما آن است که در پیشگاه ملت ایران فدا شویم و این انقلاب باقی بماند و بدرخشد، شهادت مرگ نیست، بلکه آغاز حیات جاودان و شکوه عظمت انسان است. اتصال انسان به عالم معناست و پرکشیدن و عروج انسان تا عرش است.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه این ملت با شهادت زنده است، بیان کرد: حیات ملت نیز با ایمان و شهادت تداوم دارد؛ ما از شهدا کمک می‌گیریم و آنان واسطه فیض و ارتباط ما با خداوند هستند. ما تا آخر می‌مانیم و خسته نمی‌شویم، جهاد به ما حیات، روحیه و نشاط می‌بخشد.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: سختی‌ها انسان‌ها را بزرگ می‌کند و قله‌ها بدون طی راه‌های سخت فتح نمی‌شوند لذا باید تلاش و مجاهدت کنیم و خانواده‌های شهدا مانند شهیدان والامقام مجاهدان فی سبیل‌الله هستند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از چند خانواده معظم شهید عشایری به نمایندگی از 11هزار شهید عشایری سراسر کشور، از تمبر یادبود کنگره و کتابهایی با محوریت شهدای عشایری رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار