دستگیری 2600 قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در فارس

شیراز (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، از کشف ۵۷ تُن مواد مخدر در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت این آمار بیشترین میزان کشف در سال‌های اخیر است و در همین راستا بیش از 2 هزار و 600 قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری 2600 قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در فارس

سید موسی حسینی امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت یاد و خاطره 3750 شهید مبارزه با مواد مخدر و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز این حوزه، با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای شرقی گفت: با استقرار طالبان در افغانستان، شاهد رشد تولید مواد مخدر در این استان بودیم که تنها در سال گذشته بیش از یکهزار تُن انواع مواد مخدر در کشور یافت شده است.

به گفته وی، در سال جاری در استان فارس، ۱۰ تُن مواد مخدر کشف شده است و در همین راستا ۲۶۰۰ قاچاقچی و خرده‌فروش دستگیر شده‌اند.

وی به ایجاد طرح "عزیزان آسیب‌دیده از مواد مخدر" به جای استفاده از لفظ "معتادان متجاهر" گفت: سعی داریم برای ترک اعتیاد معتادان کمک کنیم و همچون بسیاری از کشورها هزینه‌های درمان را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم و در همین راستا بیش از ۵ هزار نفر را در کمپ‌های ماده ۱۶ ساماندهی کردیم و ۳۱۰ ظرفیت شغلی نیز برای آنان ایجاد شده است.

حسینی ادامه داد: سیاست جدید ما در فارس، ساماندهی معتادان متجاهر، ایجاد کارگاه‌های کارآفرین و تقویت سمن‌ها و دعوت از خیرین برای کمک به مسائل این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه معتادان پس از حضور در کمپ و درمان شدن، به دلیل ترس از بازگشت دوباره به سوی اعتیاد، مایل به ترک کمپ نیستند، گفت: به همین منظور کارگاه‌های کارآفرین در کنار کمپ‌ها ایجاد کرده‌ایم تا علاوه بر کمک به بازگشت دوباره آنان به اجتماع زمینه اشتغال‌ و درآمدزایی را نیز برای آنان فراهم کنیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار