تاکید تهران و پکن بر اجرای مفاد موافقتنامه همکاری در موضوع جرایم فراملی

تهران (پانا) - کمیسر امنیت خارجی وزارت امور خارجه چین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر اجرای مفاد موافقتنامه همکاری در موضوع جرایم فراملی و تبادل اطلاعات و تجربه در حوزه پلیسی و انتظامی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید تهران و پکن بر اجرای مفاد موافقتنامه همکاری در موضوع جرایم فراملی

به گزارش ایرنا، کمیسر امنیت خارجی وزارت خارجه جمهوری خلق چین در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه همکاری های پلیسی و امنیتی تبادل نظر کرد.

در این دیدار که در وزارت کشور انجام شد، سید مجید میراحمدی و چنگ گوئوپینگ در زمینه توسعه همکاری های پلیسی و امنیتی دو کشور تبادل نظر و بر اجرای مفاد موافقتنامه همکاری در موضوعات جرایم فراملی و تبادل اطلاعات و تجربه در حوزه پلیسی و انتظامی تاکید کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران با برشمردن اهمیت راهبردی روابط دو کشور، توسعه روابط در چارچوب موافقتنامه همکاری در زمینه جرایم فراملی و برگزاری به موقع نشست های مشترک بین وزارتخانه های دو کشور را مهم دانست و از همکاری مشترک طرف چینی در پیشگیری و کنترل کرونا تشکر کرد.

چنگ گوئوپینگ کمیسر امنیت خارجی وزارت خارجه چین هم در این دیدار با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته، آمادگی طرف چینی را برای توسعه همکاری در این زمینه ها اعلام کرد.

وی همچنین از ایران به عنوان کشوری که در شروع همه گیری کرونا نخستین محموله های ماسک را برای طرف چینی ارسال کرده بود، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار