اختتامیه اولین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار شد

تهران (پانا) - برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران با موضوع گردشگری، هتل و هتلداری طی مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه اولین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران در هتل لیلیوم و با حضور مهدی رودبارکی رئیس جشنواره، عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره، بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران و جمال رحمتی عضو هیئت داوران جشنواره لیلیوم مازندران و تعدادی از فینالیست‌های جشنواره شامگاه دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران با رونمایی پوستر توسط مهدی رودبارکی رئیس جشنواره و مراسم آتش‌بازی در محوطه هتل لیلیوم آغاز شد. پس از آن و با حضور برگزارکنندگان، داوران، مهمانان و فینالیست‌های جشنواره در سالن همایش‌های هتل، بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران جشنواره اجرای مراسم را بر عهده گرفت و گفت: جشنواره لیلیوم مازندران یک جشنواره خاص است که شبیه آن را در ایران ندیده‌ایم. معمولا اعتبار جشنواره‌های هنری با افراد دولتی سنجیده می‌شود اما جشنواره لیلیوم اینگونه نبود و کاملا مستقل و با حضور هنرمندان برگزار شد.

وی اظهار کرد: من و آقای رودبارکی در اولین صحبت و در عرض پنج دقیقه به نتیجه رسیدیم که جشنواره لیلیوم را برگزار کنیم. مهدی رودبارکی با بسیاری از هنرمندان از جمله بزرگان سینما، تئاتر و تلویزیون دوست هستند و ارتباط دارند و از تاثیرگذاری جشنواره کارتون باخبر بودند.
عظیمی ادامه داد: عباس قاضی زاهدی یکی از بهترین مدیران اجرایی جشنواره‌هایی بود که من در آنها شرکت کرده بودم. به همین دلیل به آقای رودبارکی پیشنهاد دادم که دبیری جشنواره را به او بسپاریم و از تجربه او برای دبیری جشنواره لیلیوم استفاده کردیم.

در ادامه عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره عنوان کرد: بعد از برگزاری تعداد زیادی جشنواره اولین بار است که صحبت می‌کنم چون معمولا دوست دارم بیشتر در پشت صحنه کار کنم و الان هم آمدم که از چند نفر تشکر کنم. خیلی خوشحالم که این همکاری بین من، بهرام عظیمی و مهدی رودبارکی شکل گرفت. ۱۱۱ هنرمند با ۲۵۵ اثر در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۵۰ درصد از این شرکت‌کننده‌ها جوایز متعددی از جشنواره‌های بین‌المللی دارند و این واقعا افتخاری است برای این جشنواره.

در این بخش یک ویدئوکلیپ از آثار راه یافته به جشنواره و صحبت‌های شرکت‌کنندگان به نمایش در آمد.

پس از آن مهدی رودبارکی رئیس جشنواره و عضو جامعه هتلداران کشور ضمن تشکر از حضار بیان کرد: من به عنوان یک فعال بخش خصوصی تمام تلاشم بر این بود که بر ساحت هنر دست‌درازی نکنم و به هنرمندان اعتماد کردم و سعی کردم مسیری که قرار است پیش برود با نظرات من خراب نشود. من در جلسه داوری‌ها حضور داشتم اما به عنوان تماشاچی. چند کاری بود که خودم دوست داشتم اما کوچک‌ترین نظری در انتخاب‌ها ندادم تا تاثیری در رای هیئت داوران نداشته باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: حضور نداشتن مدیران دولتی در این جشنواره تعمدی بود تا فضای صمیمی‌تری برای شرکت‌کنندگان فراهم شود و درگیر معذوریت‌های اداری نشویم. تمام تلاش ما این است که این جشنواره برای دوره بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود. افراد زیادی برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند و امیدوارم که نخستین جشنواره لیلیوم خوب عمل کرده باشد.
در ادامه این مراسم یک پیام ویدئویی از مسعود شجاعی طباطبایی دیگر داور این جشنواره که به دلیل کسالت پدرش نتوانسته بود در مراسم اختتامیه شرکت کند به نمایش در آمد. شجاعی طباطبایی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی بابت عدم حضورش در جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

در این بیانیه ضمن بیان اهمیت و کارکرد کارتون در انتقال مفاهیم و حضور پرتعداد و قابل توجه هنرمندان در این جشنواره که می‌تواند زمینه مناسب برای برگزاری بین‌المللی این جشنواره باشد، به محورهای داوری از جمله مطابقت موضوع اثر خلق‌شده با موضوعات جشنواره؛ اهمیت استفاده درست از عناصر بصری یا ارائه هنرمندانه؛ نوآوری، بدعت و خلاقیت در آثار؛ ارتباط سریع اثر با مخاطب؛ آشنایی هرچه بیشتر هنرمند با موضوع جدیدی چون هتلداری و گردشگری به‌واسطه زبان تصویری کارتون و همچنین توجه جدی به نماد و نشانه‌شناسی عناصر اشاره کرد.

پس از آن جمال رحمتی دیگر عضو هیئت داوران جشنواره لیلیوم گفت: من شنیده بودم که می‌گفتند قد هر جایی متناسب با صاحب آنجاست، ما هتل زیاد داریم اما به نظر من اینکه مدیر یک هتل تصمیم بگیرد چنین کاری انجام دهد، شانیت آن هتل را بالا می‌برد. من به این نتیجه رسیده‌ام که یک جایگاه به خودی خود مهم نیست، به واسطه فردی که در آن جایگاه می‌نشیند مهم می‌شود. آقای رودبارکی را تحسین می‌کنم، به عنوان کسی که اولین قدم را در این زمینه برداشته و مطمئنم که قد اینجا بلند و بلندتر خواهد شد و ما و دیگران بیشتر از این هتل خواهیم شنید و این هتل را خواهیم شناخت. امیدوارم روزی به جایگاهی برسیم که مردم در سراسر دنیا هم این هتل را بشناسند و این دور از ذهن هم نیست.

بهرام عظیمی در ادامه شرح داد: از تعداد ۲۵۵ اثری که برای جشنواره ارسال شده بود، ۱۸ اثر به رقابت نهایی راه یافتند. تعدادی از آثار سوژه‌های تکراری داشتند و به همین دلیل به رقابت نهایی راه پیدا نکردند. بسیاری از کارتون‌ها خیلی جذاب بود و اجرای درجه یک اما سوژه تکراری داشتند.

در ادامه مراسم اسامی فینالیست‌ها اعلام شد و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.
پس از آن کتاب جشنواره با حضور مهدی رودبارکی، عباس قاضی زاهدی و جمال رحمتی رونمایی شد.
در ادامه مراسم که با شوخی‌های بهرام عظیمی فضایی شاد و صمیمانه داشت، جوایز برگزیدگان اهدا شد.
امیر دهقان و فرامرز کشتکار از فینالیست‌های جشنواره برای اهدای جایزه به جمع اضافه شدند و جایزه ویژه جشنواره شامل لوح تقدیر، ۵۰میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندرانر ا به بهرنگ جدی اهدا کردند.
با حضور کامران یاری، معصومه موسوی و مهناز یزدانی از دیگر فینالیست‌های جشنواره دومین جایزه ویژه شامل لوح تقدیر، ۵۰میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران به پویا عبدلی اهدا شد.
پس از آن شهاب جعفرنژاد و علی رادمند برای اهدای جوایز اصلی جشنواره روی سن آمدند و همراه با مهدی رودبارکی، عباس قاضی زاهدی و جمال رحمتی جوایز نفرات سوم تا اول را به شرح زیر اهدا کردند.
نفر سوم منصوره دهقانی، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر، ۷۰میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران.
نفر دوم بهرامعلی حمیدی، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر، ۱۰۰میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران.
نفر اول مهدی عزیزی، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر، ۱۳۰میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران.
امضای پوستر جشنواره توسط برگزارکنندگان، هنرمندان و حضار پایان‌بخش این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار