خواص شگفت‌انگیز جوی دوسر

تهران (پانا) - فواید و خواص آن صرفا به حوزه تغذیه محدود نمی‌شود و این ماده در تهیه لوازم آرایشی-بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوی دوسر به دلیل بافت خاصی که دارد برای لایه‌برداری پوست مفید بوده و باعث آبرسانی و نرمی آن می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
خواص شگفت‌انگیز جوی دوسر

به گزارش همشهری آنلاین، امروزه جوی دوسر به دلیل دارا بودن فواید زیاد یک ماده غذایی کاملا شناخته شده است. البته فواید و خواص آن صرفا به حوزه تغذیه محدود نمی‌شود و این ماده در تهیه لوازم آرایشی-بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوی دوسر به دلیل بافت خاصی که دارد برای لایه‌برداری پوست مفید بوده و باعث آبرسانی و نرمی آن می‌شود.

جوی دوسر برای پوست‌های حساس فوق‌العاده بوده و یک ماده مناسب برای سلامت موها نیز محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر به خدمات زیبایی پوست و موی جوی دوسر می‌پردازیم.

ماسک جوی دوسر برای پوست

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که محصولات آرایشی-بهداشتی حاوی جوی دوسر برای تسکین و احیای پوست‌های مستعد آکنه کارایی خوبی دارند. در واقع این ماده به کاهش التهاب کمک کرده و از چسبندگی باکتریایی آکنه‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

این ماسک طبیعی پوست‌های مرده را از بین برده و با باکتری‌های مسئول بروز آکنه‌ها مقابله می‌کند. به این ترتیب نیز پوست را نرم و صاف می‌کند. برای تهیه این ماسک نصف لیوان جوی دوسر خام را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید و در نهایت ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی پوست بمالید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت اینکه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

شامپو خشک تهیه شده با جوی دو سر

امروزه شامپوهای خشک بیش از پیش شناخته شده و در بین مردم محبوب شده‌اند. چون یک انتخاب عالی برای مسافرت و مواقعی که می‌دانید امکان شست‌وشوی موها به حالت عادی وجود ندارد محسوب می‌شود.

برای تهیه این شامپوی خشک کافی است جوی دوسر را در دستگاه آسیاب یا میکسر یا غذاساز پودر کنید تا بافتی کاملا شنی یا پودری حاصل شود. سپس این پودر را مقداری مساوی جوش شیرین مخلوط کنید.

پوست سر را با این شامپوی طبیعی ماساژ دهید و در نهایت سشوار بکشید تا بقایای شامپوی خشک از موها پاک شوند. با همین کار ساده موهایتان بدون نیاز به آب تمیز می‌شوند. البته لازم است که در اولین فرصت دسترسی به آب حتما موهای خود را با شامپوی روزانه و آب شست‌وشو دهید.

جوی دوسر برای لایه‌برداری پوست صورت

بلغور جوی دوسر برای تمیزی و لایه‌برداری پوست فوق‌العاده است. برای این کار کافی است که ۲ قاشق غذاخوری جوی دوسر را آسیاب کنید. نیازی نیست بیش از حد پودر شود. سپس یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آن اضافه کرده و داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید.

زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید کافی است که مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود. سپس خمیر به‌دست آمده را به آرامی به پوست صورت بزنید و با حرکات دورانی و به مدت ۶۰ ثانیه ماساژ دهید. در نهایت نیز صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

لایه‌برداری بدن با جوی دوسر

این لایه‌بردار باید درست قبل از استفاده تهیه شود. برای تهیه آن یک چهارم لیوان بلغور جوی دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را ترکیب کنید. هم بزنید تا خمیری یکدست آماده شود و آن را روی بازوها و پاها بزنید. در نهایت نیز با آب ولرم شست‌وشو دهید.

جوی دوسر برای تسکین بدن

مدت‌هاست که بلغور جوی دوسر به عنوان درمان موثر برای مقابله با آفتاب سوختگی، اگزما و پسوریازیس شناخته شده است. برای اینکار کافی است بلغور جوی دوسر را با مقداری آب بپزید و اجازه دهید خنک شود به طوری که در حین استفاده پوست را نسوزاند.

یک لایه از این ماده را روی دستمال تمیز مرطوب بمالید و سپس دستمال را روی نواحی دچار آفتاب سوختگی، اگزما یا پسوریازیس قرار دهید. ۱۰ دقیقه زمان دهید و در نهایت پوست را بشویید. بهتر است مقداری کرم مرطوب‌کننده نیز بزنید.

ماسک جوان‌کننده صورت با جوی دوسر

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که جوی دوسر می‌تواند برای رطوبت‌رسانی به پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن موثر عمل کند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای جوان‌سازی پوست صورتتان از این ماده غافل نشوید.

کافی است یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر را با ۳ قاشق غذاخوری شیر گرم مخلوط کنید. زمانی که جوی دوسر مقداری از شیر را جذب کرد آب یک عدد هویج و محتویات یک عدد کپسول ویتامین A را نیز به آن اضافه کنید. کاملا هم بزنید تا ماسک یکدستی حاصل شود. سپس این ماسک را به پوست بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز پوست خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

اگر می‌خواهید از فواید جوی دوسر روی پوست و موهایتان بهره‌مند شوید از ماسک‌های ارائه شده غافل نشوید. اما حواستان باشد اگر مشکل خاصی در پوست خود دارید قبل از استفاده از هر نوع ماسک یا دارویی با پزشک متخصص مشورت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار