دومین روز حادثه/

افزایش شمار جان‌باختگان ساختمان متروپل آبادان؛ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

تهران (پانا) - بر اثر ریزش ساختمان «متروپل» در خیابان امیری شهر آبادان که ظهر روز گذشته اتفاق افتاد تاکنون 11 تن کشته و 39 تن نیز مصدوم شده‌اند و عملیات امدادرسانی برای محبوس‌شدگان در این حادثه همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شمار جان‌باختگان ساختمان متروپل آبادان؛ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

عملیات امدادرسانی از سوی دستگاه‌های امدادی بلافاصله پس از وقوع حادثه آغاز شد و این عملیات همچنان ادامه دارد. مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین اقدامات امدادرسانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به پانا گفت:‌ اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب تاکنون شمار جان‌باختگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است و 32 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین‌تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی 112 نجاتگر (23 تیم عملیاتی) با 19 دستگاه خودروی امدادی ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت:‌ با استفاده از تجهیزات تخصصی زنده یاب ها و همراهی سگ های زنده یاب جمعیت هلال احمر، ۷ نفر از هموطنان زنده از زیر آوارها خارج شدند.

عملیات امدادرسانی با تمام توان در حال انجام است

8:56 - پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز که در محل حادثه حضور دارد درباره آخرین وضعیت عملیات امدادرسانی در این حادثه اظهار کرد: عملیات امدادرسانی با تمام توان در حال انجام است. تقسیم‌بندی بهتری انجام شده است تا گروه‌ها کار تخصصی خود را انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تلفات این حادثه گفت: تاکنون 39 مصدوم از محل حادثه نجات پیدا کردند و متاسفانه 10 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: عملیات امدادرسانی با تمام توان ادامه می‌یابد و با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته است، کار امدادرسانی بهتر می‌شود.

افزایش تعداد جان‌باختگان به 11 نفر

10:38 - مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد جان‌باختگان این حادثه خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های حادثه ساختمان متروپل به ۱۱ نفر رسید.

احتمال ریزش قسمت دیگری از ساختمان متروپل وجود دارد

12:30 - پیرحسین کولیوندر، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که احتمال ریزش قسمت دیگری از ساختمان متروپل وجود دارد بر فاصله گرفتن شهروندان از محل حادثه تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال بالای خطر در اطراف محل سانحه و احتمال ریزش قسمت دیگری از ساختمان متروپل، در همین راستا ایمن سازی محیط آغاز شده است تا به سایرین آسیب وارد نشود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: محیط پیرامونی ساختمان متروپل بسیار خطرناک است و شهروندان باید هر چه سریع‌تر محل را ترک کرده و حتی در ساختمان‌های خیابان امیری نیز حاضر نشوند تا میزان آسیب دیدگان حادثه افزایش پیدا نکند و امدادرسانی امدادگران هلال احمر به گرفتارشدگان احتمالی در زیرزمین ساختمان متروپل بدون مشکل صورت گیرد.

هویت جسد مالک ساختمان متروپل تایید شد

13:15 - صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تایید هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی، مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان خبر داد و گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفان و مسببان حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان افزود: باتوجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمان اصلی پرونده در البسه‌ی یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار