ریزش ساختمان ۱۰ طبقه تجاری ‌اداری در آبادان/ فیلم

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان اورژانس کشور از ریزش ساختمان 10 طبقه تجاری - اداری در آبادان خبر داد و گفت در این حادثه تاکنون ٧ نفر فوت و ٢٩ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ریزش ساختمان ۱۰ طبقه تجاری ‌اداری در آبادان/ فیلم

جتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در پی وقوع این حادثه، دو بالگرد، دو اتوبوس آمبولانس و ۲۶ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و ۱۱۵ نفر از پرسنل اورژانس نیز هم اکنون در محل حادثه حضور دارند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در این حادثه تاکنون ۵ نفر فوت و ۲۶ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

خالدی تصریح کرد: طبق گفته شاهدان این حادثه، احتمال محبوس شدن 50 نفر زیر آوار وجود دارد.

اعزام 12 تیم امدادونجات به منطقه حادثه‌دیده

14:38 - همچنین وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خردادماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری به هلال‌احمر اعلام شد.

وی افزود: یک بالگرد، پنج تیم امدادی جست‌وجو و نجات و واکنش سریع از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و 7 خودروی ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است. همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: با توجه به شدت حادثه، تاکنون 12 تیم امدادونجات هلال‌احمر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، ماهشهر، شادگان به همراه تیم‌های سگ‌های زنده یاب به منطقه اعزام شده اند.

شعبانی تاکید کرد:‌ تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده‌باش هستند.

احتمال گرفتاری ۸۰ نفر زیر آوار

15:08 - مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به این حادثه تا ساعت ۱۵ نیز گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ازسوی تیم‌های جمعیت هلال احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حادثه، احتمالا ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

به گفته وی به دلیل اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

آمادگی شهرداری تهران برای کمک به آبادانی‌ها

15:35 ـ همچنین علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد، در واکنش به این حادثه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن اعلام آمادگی شهرداری تهران برای کمک به مردم آبادان نوشت: اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است، تیم زبده و حرفه ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است. برای این عزیزان دعا می کنیم.

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان در پی ریزش یک ساختمان مسکونی

16:11 - احمد وحیدی، وزیر کشور به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

احمد وحیدی در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالا در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.

وی همچنین به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان همیاری شهرداری و دهیاری کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند.

علاوه بر این، وزیر کشور خواستار شناسایی و برخورد با مسببان و متخلفان این حادثه شد.

افزایش شمار فوتی‌های حادثه

۱۶:۵۴ - مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس از افزایش تعداد فوتی‌های این حادثه به ۵ نفر خبر داد و گفت: تاکنون تعداد ۵ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ۲۶ نفر نیز مصدوم شده‌اند‌.

اعزام ۱۷ تیم امدادی و واکنش سریع به محل حادثه

۱۷:۱۲ - مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم‌ها و نیروهای امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته که بر این اساس ۱۷ تیم امدادی و واکنش سریع از شهرهای آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن‌سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته وی، همچنین علاوه بر اعزام ۱۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی نیز در محل حادثه مستقر شده است.

نجات ۳۲ نفر از محبوس شدگان

۱۷:۳۶ - مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان ریزش ساختمان در آبادان

١٨:٠٠دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان در بیمارستان های این شهرستان و در صورت نیاز در مراکز درمانی اهواز انجام گیرد.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس و رسیدگی های درمانی به حادثه دیدگان ، به وزیر بهداشت ارائه کرد.

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان، ظهر دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ فرو ریخت که تا کنون پنچ نفر فوتی و 27 مصدوم داشته است.

همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

اسامی بستری شدگان

١٨:٣۵ - اسامی مصدومان بستری شده شامل:

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی

۱. نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا... باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲ حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص

۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جستجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد. احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

افزایش تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان/۹۲ امدادگر و ۱۸ خودروی عملیاتی در محل حادثه هستند

٢٠:٠٠- ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، در حال حاضر ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

همچنین ۱۸ خودروی عملیاتی شامل ۶ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودروی نجات، ۶ دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و یک دستگاه خودروی فرماندهی تجهیزات و لجستیک بکارگیری شده در این عملیات هستند.

همچنین تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.

پایان عملیات در طبقات ساختمان فروریخته‌ی آبادان/ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب هلال‌احمر

٢١:٠٠- رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که ساعتی پیش عملیات امدادونجات در طبقات ساختمان متروپل تمام شده اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زیرزمین ادامه دارد.

خوشبختانه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند، همچنین دستگاه‌های زنده یاب هم موفق شدند ۳ نفر از محبوسان را زنده در زیرزمین پیدا کنند؛ عملیات امداد و نجات در طبقات زیرزمین ساختمان برای نجات دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

افزایش جانباختگان متروپل آبادان به ٧ نفر

٢٣:١٨- مهدی ولیپور در این باره اظهار کرد: بر اساس گزارش های جدید تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان که طی روز جاری رخ داد به ۷ تن افزایش یافته است.

وی گفت: ۵ نفر در محل حادثه و دو تن نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار