رئیس پلیس فتای تهران خبر داد؛

دستگیری داروفروشان تلگرامی؛ ۴۰ هزار قلم داروی نایاب کشف شد

تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از بازداشت عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری داروفروشان تلگرامی؛ ۴۰ هزار قلم داروی نایاب کشف شد

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این‌باره گفت:‌ در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی ماموران پلیس فتا اقدام به رصد و پایش این فضا کرده و در جریان آن با یک کانال تلگرامی که حدود ۴۳ هزار دنبال‌کننده نیز داشت، روبه‌رو شدند. این کانال اقدام به تبلیغ فروش انواع داروهای نایاب و کمیاب کرده بود، حتی برخی از داروهای این کانال مجوزهای لازم از سوی سازمان غذا و دارو را هم نداشت.

وی با بیان اینکه اقدامات ماموران برای شناسایی گرداننده یا گردانندگان این کانال آغاز شد، اظهارکرد: ماموران پلیس فتا اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی اطلاعاتی را از مدیران این کانال تلگرامی به دست آوردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این افراد، گفت: ماموران با حضور در محل اختفای این افراد در جنوب تهران، دو مدیر و گرداننده اصلی این کانال تلگرامی را بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل نیز مورد بازرسی قرار گرفته و در جریان آن بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه برخی از داروهای مذکور حتی مجوز سازمان غذا و دارو را نیز نداشت، افزود: دو متهم به جرم خود اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات برای شناسایی دیگر افراد احتمالی مرتبط با این پرونده در حال انجام است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هرگونه خرید و فروش دارو در فضای مجازی جرم است، گفت: خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است و شهروندان باید داروهای خود را از داروخانه و مراکز معتبر خرید حضوری دارو تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار