یک دانش‌آموز خبرنگار پانا در زنجان:

پانا اعتماد به نفس و فن بیانم را تقویت کرد

زنجان (پانا) - خبرنگار دانش‌آموز خبرگزاری پانا استان زنجان، از علاقه خودبه خبرنگاری می‌گوید از دوران کودکی به خبرنگاری علاقمند بوده و دنبال فرصتی برای فعالیت در حرفه خبرنگاری است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پانا اعتماد به نفس و فن بیانم را تقویت کرد

محمدجواد ملایی خبرنگار دانش آموز خبرگزاری پانا زنجان با دو سال سابقه خبرنگاری است که گزارش‌های تصویری و خبرهای متنوعی را به عنوان خبرنگار ارائه داده است. با او گفت‌و‌گویی کوتاه انجام شده است که در ادامه می‌خوانید.

چه مهارت‌هایی را در دوره کار با خبرگزاری پانا یاد گرفتید؟

من در طول دو سال همکاری با پانا مهارت‌های زیادی از جمله گزارش‌نویسی، خبرنویسی، مصاحبه و عکاسی را یاد گرفته‌ام.

چه شد که وارد پانا شدید؟

کار خبرنگاری از آرزوهای کودکی من بود. همیشه در تلویزیون و رسانه‌ها خبرنگاران را می‌دیدم که گزارش تهیه می‌کنند. به این کار علاقه‌مند بودم. دوره ابتدایی را تازه تمام کرده بودم که به صورت اتفاقی از مربی پرورشی مدرسه در مورد خبرنگاری سوال کردم و ایشان هم سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا را به من معرفی کردند.

خبرنگاری و خبرگزاری پانا چه تاثیرات مثبتی در زندگی شما داشته است؟

با کار کردن در خبرگزاری، اعتماد به نفس و فن بیان من بسیار بالا رفته است. قبل از خبرنگاری یادم است وقتی با فردی که از نظر اجتماعی کمی از من بالاتر بود مواجه می‌شدم دچار مشکل ارتباطی بودم. راحت‌تر بگویم حتی وقتی دانش‌آموز ششم بودم، توانایی برقراری ارتباط با دانش‌آموزان بزرگتر از خودم را نداشتم چه برسد به بزرگسالان. اما مصاحبه و گزارش تهیه کردن تاثیر به‌سزایی در ارتباط‌گیری من داشته است. همچنین در طی این دو سال به قدرت رسانه پی بردم تا رسانه و خبرنگار نباشد بسیاری از مشکلات و برنامه‌ها و طرح‌ها گسترش پیدا نمی‌کنند و جامعه در بی‌خبری گیر می‌کند.

بهترین خاطره دوران خبرنگاری‌تان را برای ما تعریف کنید.

یادم است قائم مقام سازمان دانش آموزی و مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش، آقای دکتر بحری‌زاده به همراه هیات همراهشان به زنجان سفر کرده بود و من از نزدیک با فرد منتسب به وزارتخانه‌ مواجه شدم. خبر صحبت‌هایشان را کار کردم که این مورد، شخصیت خبرنگاری و مهم بودن را به من داد. وقتی خبر و عکس خودم را در سایت و کانال خبرگزاری دیدم به همه خانواده، دوستان و همکلاسی‌هایم با خوشحالی تعریف می‌کردم و از آنها می‌خواستم خبرم را در سایت دنبال کند.

از خبرگزاری پانا به جهت ایجاد فرصت مناسب به دانش‌آموزان علاقه‌مند به خبرنگاری سپاسگذارم و سالروز تاسیس خبرگزاری پانا را تبریک می‌گویم.

مصاحبه‌کننده‌: یاسر صالحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار