مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا:

کانون ریزگردهای وارد شده به پایتخت شناسایی شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت توانایی تعیین کانون‌های ریزگرد و پیش‌بینی توده‌های ریزگرد و غلظت ذرات معلق حاصل از آن‌ها در هوای شهر تهران را داریم و ورود اولین توده‌های ریزگرد از سوی مرزهای غربی کشور شناسایی شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون ریزگردهای وارد شده به پایتخت شناسایی شد

سید محمدمهدی میرزایی قمی در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کنترل کیفیت هوا که با حضور مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری، اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل و نمایندگان سهام این شرکت و به ریاست سیدمجتبی شفیعی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران - برگزار شد، با اشاره به وظایف و ماموریت‌های این شرکت گفت: اندازه‌گیری و بررسی میزان آلودگی هوا در شهر به وسیله ایستگاه‌های اندازه‌گیری و ذرات معلق یکی از وظایف مهم ماست که در سال ۱۴۰۰ راهبری و نگهداری تجهیزات سنجش و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا و صدا به‌صورت مداوم در ۲۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا، ۳۵ ایستگاه سنجش آلودگی صدا و ۱۸ نمایشگر اطلاع‌رسان آلودگی هوا انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش سطح نگهداری تجهیزات سنجش کیفیت هوا گفت: راهبری ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، فقط توسط افراد و شرکت‌های دارای گواهینامه معتبر از شرکت‌های سازنده تجهیزات انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: اولین و تنها آزمایشگاه مرجع کیفیت هوا در کشور با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شده است و بیش از ۱۲۰ تست کالیبراسیون در هر دو هفته در ایستگاه‌های سنجش انجام شده و مستندسازی نتایج صورت می‌گیرد. همچنین تعمیرات پیشرفته توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود و وابستگی خارجی به شرکت‌های سازنده تجهیزات نداریم.

میرزایی قمی با اشاره به استفاده از به‌روزترین تکنیک‌های پردازش تصاویر ماهواره‌ای در این شرکت گفت: توانایی تعیین کانون‌های ریزگرد و پیش‌بینی توده‌های ریزگرد و غلظت ذرات معلق حاصل از آن‌ها در هوای شهر تهران را داریم و ورود اولین توده‌های ریزگرد از سوی مرزهای غربی کشور را شناسایی کردیم.

وی درخصوص جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری اظهارکرد: موافقت‌نامه «اجرایی همکاری مشترک معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران» در خصوص حمل‌ونقل پیشرفته و پلتفرم برقی‌سازی با باتری سواپ را پیگیری‌ می‌کنیم و از معاونت علمی انتظار داریم همکاری لازم را درخصوص این موضوع داشته باشد و پاسخگوی مکاتبات و مطالبات ما باشند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: بنا داریم در سال جدید، پروژه‌ جایگزینی موتور برقی در قالب طرح سوآپ باطری و با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان را اجرایی کنیم.

میرزایی قمی درخصوص انعقاد قرارداد با جایکا (آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن) گفت: قرارداد همکاری فنی چهار ساله به ارزش حدود ۷ میلیون دلار با «جایکا» داریم که شامل اعزام کارشناسان ژاپنی به تهران، دریافت تجهیزات مورد نیاز پروژه و اعزام کارشناسان به ژاپن برای دوره‌های آموزشی می‌شود.

وی افزود: ساختمان آزمایشگاه «جایکا» را با توجه به تغییر ابعاد زمین آن طراحی مجدد و مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران را جهت ساخت اخذ کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: جلسات هفتگی برخط با گروه «جایکا» به‌منظور به‌روزرسانی و ارتقای دقت ضرایب انتشار برگزار کرده است و راه‌ها و طرح‌های فعلی و محتمل برای کاهش آلودگی هوای تهران را بررسی می‌کنیم.

میرزایی قمی با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت کنترل کیفیت هوا اظهارکرد: با توجه به تخصصی بودن و اهمیت موضوع آلودگی هوا در شهر تهران، کمبود نیروی انسانیِ متخصص یکی از بزرگترین چالش‌های این شرکت است و با توجه به جابجایی و بازنشستگی پرسنل در سال‌های قبل هیچ‌گونه جایگزینی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: با عنایت به پروژه ساخت بزرگترین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا و صدا در کشور که در سال ۱۴۰۱ شروع شده است، اصلاح ساختار سازمانی شرکت در کنار افزایش نیروی انسانی، امری ضروری و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی شرکت است.

میرزایی قمی گفت: تحریم‌های بین‌المللی منجر به عدم تأمین قطعات یدکی اندازه‌گیری آلودگی صوت و تجهیزات مورد نیاز برای سنجش آلودگی هوا شده است و با وجود سعی و تلاش مداوم در عقد برخی قراردادها به‌منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز، امکان تحویل تجهیزات از شرکت‌های سازنده خارجی وجود ندارد همچنین اخذ خدمات از شرکت‌های سازنده تجهیزات تعمیرات دستگاه‌های خاص در برخی موارد با مشکل مواجه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار