قهرمانان و پهلوانان کشتی ایران به جمع اهداکنندگان خون پیوستند

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون، مربیان و اعضای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران ضمن حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون مستقر در کمپ تیم‌های ملی کشتی به جمع اهداکنندگان خون پیوستند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
قهرمانان و پهلوانان کشتی ایران به جمع اهداکنندگان خون پیوستند

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: بعد از فراخوان‌هایی که از سال گذشته برای همراهی خانواده ورزش با فرهنگ نجات بخش و انسان دوستانه اهدای خون داشتیم، اتفاقات خوبی رقم خورد و در آستانه روز فرهنگ پهلوانی و با استقبال علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، این کار بزرگ را در کمپ تیم‌های ملی کشتی انجام دادیم.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که با همراهی حمید سوریان، نایب رئیس این فدراسیون به صف داوطلبان اهدای خون پیوست ضمن تقدیر از جایگاه والای کارکنان انتقال خون، گفت: کار کردن در این مجموعه که نتیجه‌اش نجات جان بیماران است را باید توفیق از جانب خداوند دانست و البته اهدای خون هم یک توفیق الهی است که خوشبختانه توانستیم این کار را با حضور مربیان و قهرمانان کشتی انجام دهیم و امیدوارم همه ورزشکاران و جوانان کشور عزیزمان نیز، این کار را یک ضرورت اخلاقی و انسانی بدانند.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه و بعد از اهدای خون خود به نجات بخش بودن این کار اشاره کرد و گفت: هر اهدای خون وقتی می‌تواند به نجات جان سه بیمار کمک کند، احساس خوبی به انسان دست می‌دهد و من به صورت مستمر، انجام این کار را ضروری می‌دانم.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز افزود: اهدای خون یک کار با مرام پهلوانی است و برای نجات جان هموطنان عزیزی که در بستر بیماری هستند، این یک کار مهم است که امیدوارم خانواده ورزش ایران با مشارکت پرشور در مراکز اهدای خون حاضر شوند.

حسن یزدانی، قهرمان المپیک و جهان کشتی آزاد با حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون و با تاکید بر اهمیت انجام اهدای خون گفت: وقتی می‌دانیم بیماران سرطانی، تالاسمی، مادران در حال زایمان، هموفیلی و مصدومین تصادفات جاده‌ای به صورت روزانه نیاز به خون دارند، پس باید مشارکت مردم برای حضور در مراکز اهدای خون نیز همیشگی و مستمر باشد.

محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان کشتی فرنگی نیز ضمن تشویق و ترغیب ورزشکاران و جوانان برای انجام اهدای خون، ادامه داد: واقعا حس خوب و ارزشمندی است که انسان بتواند کاری انجام دهد که جان بیماران هموطن نجات پیدا کند و به همین دلیل اهدای خون، یک کار بزرگ، خداپسندانه و زندگی بخش است.

ینابراین گزارش، یداله اعتصامی پیشکسوت کشتی و مربی آنالیزور تیم ملی کشتی آزاد جوانان، احسان امینی، اباذر اسلامی، عادل بالی تبار مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و محمدعلی گرایی و امیر حسین زارع از دیگر قهرمانان کشتی المپیک و جهان بودند که در این حرکت بزرگ و خیرخواهانه شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار