معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

۱۱۰ فضای ورزشی تا پایان سال در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

زاهدان (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت در راستای بهینه‌سازی محیط مدارس سیستان و بلوچستان در قالب تفاهم‌نامه همکاری اجرای برنامه‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی (طرح شهید‌سلیمانی) بین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان ۱۱۰ فضای ورزشی استاندارد تا پایان سال جاری در این استان احداث خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۰ فضای ورزشی تا پایان سال در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

صادق ستاری‌فرد در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرهنگیان با ایشان، دانش آموزان به مثابه لوح‌های سفید و آماده‌ای هستند که باید برای تربیت آنان به نحو مطلوب تلاش کنیم.

وی افزود: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، از حیث سند و قانون کمبودی نداریم، بلکه نیازمند عمل جدی و مجاهدانه هستیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پنیش ادامه داد: آموزش و پرورش برای عمل جدی و مجاهدانه نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه‌هاست.

ستاری‌فرد تصریح کرد: فعال شدن شوراهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت استانداری‌ها از جمله مواردی است که آموزش و پرورش را در دستیابی به اهداف مورد نظر حمایت و کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه تربیت‌بدنی و سلامت، سیستان و بلوچستان نیازمند توجه خاص است، اظهار کرد: بیش از هر چیز باید سلامت دانش‌آموزان این استان مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح بسته امنیت غذایی و حمایت از ۴۰ هزار دانش آموز در مناطق محروم، مرزی و عشایری سیستان و بلوچستان، گفت: برای اجرای این طرح در کشور ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که با توجه به جمعیت هدف ۳ تا ۵ میلیون نفری دانش آموزان در این طرح باید این اعتبار را با استفاده از ظرفیت خیرین و سایر دستگاه ها به ۳ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

ستاری فرد مشکل کمبود سرویس های بهداشتی و آبخوری در مدارس استان را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان امام قرار است ۵ هزار سرویس بهداشتی در مدارس کشور ساخته شود.

وی در بخش دیگری بر حمایت از سیستان و بلوچستان در حوزه تربیت بدنی تاکید کرد و گفت: دانش آموزان این استان از نظر آمادگی برای رشته های ورزشی مختلف در وضعیت مناسبی قرار دارند و باید با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب استعدادهای آنان را شکوفا کرد.

ستاری فرد بر کسب میزبانی مسابقات کشوری در این استان و حضور دانش آموزان سیستان و بلوچستان در رقابت های کشوری تاکید کرد و افزود: حضور دانش آموزان استان در رقابت های کشوری نوعی ابزار هویتی برای آنان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه تجهیزات و فضاهای ورزشی مدارس استان نیز گفت: در ۲ ماه پایانی سال گذشته، ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۵۴ فضای ورزشی درون مدرسه ای در سیستان و بلوچستان در قالب طرح شهید سلیمانی تخصیص یافت که امروز ۵۶ فضای دیگر نیز به این طرح افزوده شد و تا پایان سال جاری ۱۱۰ فضای ورزشی در مدارس استان ساخته خواهد شد.

ستاری فرد ورزش و تغذیه را دو عامل مهم در جذاب شدن مدرسه برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای ورزش و تغذیه در مدارس هم به سلامت دانش آموزان و هم به کاهش آمار بازماندگی از تحصیل کمک می کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به شعار سال «اشتغال؛ تولید و دانش بنیان» خاطرنشان کرد: برای تحقق این شعار در آموزش و پرورش به توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها نیازمندیم که در این زمینه از محل هدفمندی یارانه ها اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

ستاری فرد ادامه داد: باید برای توسعه هنرستان های در جوار صنعت با مشارکت خیرین در زمینه تامین زیرساخت‌ها و تجهیز و تامین نیروی انسانی از سوی آموزش و پرورش اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری به تربیت نیروی انسانی ویژه مراقبین سلامت اشاره کرد و گفت: در نظر داریم مراقبین سلامت مدارس را از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین کنیم که در این زمینه باید با دانشگاه های علوم پزشکی برای آموزش این نیروها به توافق برسیم.

ستاری فرد همچنین به جذب نیروی انسانی از طریق قانون سرباز قهرمان اشاره کرد و گفت: تمامی قهرمانان استان در رقابت های جهانی، آسیایی و المپیک را در آموزش و پرورش استخدام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار