عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نظارت بر شبکه توزیع ضروری است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی‌ تاکید کرد در دو ماهه واریز یارانه نقدی نظارت بر شبکه توزیع، برخورد با متخلفان و تکمیل بانک اطلاعات مردم و ثبت آمار موزائیکی از مصرف واقعی کشور امری ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر شبکه توزیع ضروری است

مالک شریعتی‌نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

‏«اصلاح یارانه‌ها؛

۱. انتقال ‎یارانه به آخر زنجیره کالای اساسی، ضریب دسترسی نیازمند واقعی را بالا برده، فساد در واردات نهاده‌ و قاچاق کالای یارانه‌ای را کاهش می‌دهد.

۲. واقعی‌تر شدن قیمت، فاصله بهره مندی ثروتمندان از یارانه پنهان با فقرا و در نتیجه ‎ضریب جینی را کاهش می‌دهد.‏
۳. دهک بندی ۳-۶-۱ در آغاز کار، حذف فقط ۱۰٪ بالا و فاصله کم سهم یارانه ۳۰٪ خیلی نیازمند با ۶۰٪ متوسط نیازمند، کاملا مدبرانه است.

۴. سخنان تلویزیونی شفاف، واریز وجه قبل از اجرا و مسوولیت پذیری شخص ‎رئیس‌جمهور با حضور در میان مردم، عامل آرامش بخشی، جلب اعتماد مردم و ناکامی دشمن بود.‏

۵. در دوره موقت دوماهه: نظارت بر شبکه توزیع، برخورد با متخلفان، تکمیل بانک اطلاعات مردم و ثبت آمار موزائیکی از مصرف واقعی کشور و اجرای آزمایشی روش کالابرگ الکترونیکی ضروری است و دو هشدار:

۱. نقدی ماندن یارانه‌ها و حفظ قیمت‌های جدید کالاها، خلاف قانون مجلس و باعث افزایش ‎تورم است.‏

۲. چنانچه دولت محترم به سرعت و البته با دقت ‎اصلاح نظام مالیاتی (ابتدا PIT و سپس CGT) و نیز ‎اصلاح نظام بانکداری و تحول بازار سرمایه را طراحی و عملیاتی نکند، اصلاح نظام یارانه‌ها که در کوتاه مدت شیرین است، در میان مدت خنثی شده و در بلندمدت کام مردم و دولت را کاملا تلخ خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار