مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

اجازه نخواهیم داد به هیچ وجه قداست معلم خدشه‌دار شود

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت معلمان سرمایه موجود هستند و در تربیت دانش‌آموزان تلاش چشمگیری دارند و رسالت مسئولان در تمامی موارد توجه به شأن و جایگاه‌ معلم است و اجازه داده نمی‌شود به هیچ وجه قداست معلم خدشه‌دار شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اجازه نخواهیم داد به هیچ وجه قداست معلم خدشه‌دار شود

مسعود بهرامی، مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم تکریم معلمان سرآمد مناطق بیست و یک گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد،در سخنانی اظهار کرد: همه همکاران ما در مناطق شهرستان‌های استان تهران و کشور شایسته تقدیر هستند، زیرا آنها در دوران کرونا تلاش زیادی داشتند و بعد از آن در دوران بازگشایی مجدد مدارس نیز زحمات زیادی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان تصریح کرد: طبق فرمایشات ایشان ما سرمایه‌ای به جز معلم در عرصه تعلیم و تربیت نداریم. همه ما در خدمت دانش‌آموزان هستیم و معلمان ما که سرمایه موجود هستند در تربیت دانش‌آموزان تلاش چشمگیری دارند و رسالت ما در تمامی موارد توجه به شأن و جایگاه معلم است و اجازه نخواهیم داد به هیچ وجه قداست معلم خدشه‌دار شود.

بهرامی بیان کرد: در این دوران کوتاه که مسئولیت را در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر عهده گرفتم، سعی کردم با حضور در مدارس به خواسته‌های شما معلمان گوش داده و در حد توان برای حفظ حرمت شما عزیزان تلاش کرده و از سوی دیگر اعتقاد دارم، حضور من در واحدهای آموزشی به این معناست که شما بدون دغدغه به تدریس بپردازید و در حد امکان امکانات را برای تمامی واحدهای آموزشی، از جمله هنرستان‌ها، مدارس سمپاد، نمونه و استثنایی تهیه کنید.

وی گفت: ضرورت این است که انتظارات و مطالبات معلمان برآورده شود و امیدوارم در سال آینده تحصیلی شرایط خوبی برای یک میلیون دانش‌آموز که در 4000 هزار واحد آموزشی با حضور 50 هزار همکار معلم در حال تحصیل هستند، را فراهم کنیم و تحقق این شرایط مستلزم یک ارتباط خوب، مستقیم و بدون واسطه است و امیدوارم با برنامه‌ریزی که در شهریور 1401 اتفاق خواهد افتاد، در سال آینده تحصیلی شاهد تحولات زیادی در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران باشیم.

در ادامه این مراسم یوسف بهارلو، معاون پژوهش،برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستا‌های استان تهران در سخنانی با ارائه گزارشی از روند بزرگداشت مقام معلم و انتخاب معلمان سرآمد افزود: پس از دو سال جلوه زیبایی را در زیست بوم جدید شاهد هستیم و به همین جهت مراسم تجلیل از معلمان سرآمد را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: 7هزار و چهارصد نفر از همکاران ما در شهرستا‌های استان تهران منتخب شدند و 3640 نفر در مرحله اول رتبه کسب کردند که از این تعداد 167 نفر منتخب استانی و 17 نفر منتخب کشوری هستند و ادامه داد داوران ما تمام موارد را به صورت کامل بررسی کردند و در این رابطه امسال مراسم تکریم معلمان سرآمد، با ویژگی‌های خاص از جمله، پذیرایی فرهنگیان و خانواده‌های آنان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مناطق و تجلیل از خانواده‌های شهدا را برگزار کردیم.

سپس در بخش دیگری از مراسم حجت‌اله الماسی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: معلمین ما از دولت سیزدهم توقعات به حق دارند و می‌بایست به خواسته‌های آنها رسیدگی شود تا شرایط مطلوب برای آنها فراهم شود، اما باید بدانیم هر اتفاق قانون و بودجه می‌خواهد و اعتقاد داریم در مدت کوتاه اتفاقات خوبی از جمله رتبه‌بندی معلمین و تدوین آن در هیئت دولت را داشتیم که در حال تکمیل است.

وی در ارتباط با بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارد این روش بیمه در شأن همکاران آموزش و پرورش نیست و می‌بایست که بیمه تکمیلی فرهنگیان به صورت اشتراک سهم آموزش و پرورش و همکار بررسی و تجدید نظر شود.

در این مراسم که روسا و معاونین مناطق بیست و یک گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به همراه معلمان نمونه کشوری و استانی حضور داشتند دو تن از معلمان، شامل یک معلم نابینا از مدارس استثنایی و یک معلم پژوهنده به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و در ادامه پس از اجرای برنامه‌های هنری،با حضور خادمان آستان مقدس حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و حمل پرچم متبرک حرم رضوی یاد و خاطره شهید گمنام مستقر در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار گرامی داشته شد.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار